• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • malika

Ja men absolut..  har turen att dom är noga med kontroller och så så hoppas att det ska gå braGlad
    Vill ju hellst bara ha ett litet underverk i taget Tungan ute Usch ja.. hoppas jag inte får sexförbud!!
    Men om jag känner min hopplösa kropp rätt så kommer den ha svårt att få ett ägg även denna gång.. men hoppas att jag har helt fel!!

Tack tjejen det var snällt sagtSolig
    Klart vi ska ha våra plus nu... nästa månad bara måste bli våran månad o få en Gravid
    Säger som dig, Heja oss heja ossDrömmer

• Eddam

Halloj tjejer!

Trots min tysthet här i tråden så är jag inne och läser och följer er och håller tummarna hårt för er!

Vill önska er alla ett  {#emotions_dlg.flower} GOTT NYTT ÅR!!!! {#emotions_dlg.flower}

• FannyB

hej på er tjejer!!

flera månader sedan jag skrev här nu... det var så många som plussade i denna tråden ett tag (JÄTTEKUL för Er!!), så jag kände nästan att jag blev stressad av det, för jag plussade ju inte..

jag är mitt uppe i min andra pergokur nu. har haft uppehåll i två månader sedan den förra kuren, pga att jag gjorde en spolning. spolningen visade bara bra grejer, men än så länge inget plus alltså... men vi hoppas hoppas hoppas så hjärtat nästan brister såklart!!

tänker på er!! 2011 SKA det bli plus!!
    kramar

• Eddam

Förstår att du kände dig stressad, det var nästan så att jag som var en av dom som plussade som kände mig stressad oxå över just samma sak. Helskumt men jag förstår dig!

Skönt att spolningen gick bra, hoppas pergokuren kan hjälpa till sista biten med!!

• sassa07
    FannyB skrev 2011-01-04 21:51:08 följande:
    hej på er tjejer!!

flera månader sedan jag skrev här nu... det var så många som plussade i denna tråden ett tag (JÄTTEKUL för Er!!), så jag kände nästan att jag blev stressad av det, för jag plussade ju inte..

jag är mitt uppe i min andra pergokur nu. har haft uppehåll i två månader sedan den förra kuren, pga att jag gjorde en spolning. spolningen visade bara bra grejer, men än så länge inget plus alltså... men vi hoppas hoppas hoppas så hjärtat nästan brister såklart!!

tänker på er!! 2011 SKA det bli plus!!
    kramar
    Hej

Jag har tänkt på dig, sist du skrev skulle du å sambon på en liten resa sen skulle du pausa lite...
    Jag hoppar tillbaka i denna tråden, jag fick MA i början av dec Jättetungt!!! Jag har vart tillbaka hos gyn och allt ser bra ut, min kropp har återställt sig och grav. testet jag gjorde visade neg. Känns skönt även om det inte va så vi ville ha det...
    Förstår din stress, jag känner lite så nu... Min sambo tycker att jag ska ta en paus fr familjeliv, läser kanske en aning lite för mycket... och sen bara koppla av.. yeah right! Hur lätt är det egentligen att bara koppla bort allt!!!
    Men nu håller vi tummarna för 2011
  • Tobbelina

malika: har läst lite i tråden och ville bara säga att jag åt enkelkurer pergo i ca 6 mån och fick bara ÄL 1ggr, sen tog jag på eget bevåg en dubbelkur och fick ÄL och till och med en lite blödning när ägget verkade ha släppt. Då blev min dotter till, hon är nu 2,5  år. Så jag fick ändå bara ett ägg!! Lycka till 
    Nu försöker vi igen efter ett MA i nov :(

• malika

Sassa07:
    Usch och fy.. var väldigt tråkigt att höra!! =-(
    Måste kännas tungt men det låter som att ni är vid gott mod... fortsätt så.
    ja visst är det svårt att koppla bort alla tankar o allt kring barnverkstaden! Själv tycker jag också att det är skönt att kunna läsa om andra och skriva av sig lite ibland. 2011 ska iaf bli vårat år!!

Tobbelina:
    Beklagar ditt MA också!!
    Jaja.. usch nu blev jag ju nervösObestämd
    Var hos gyn igår och fick ännu en enkelkur utskriven. Han sa att jag antagligen har rätt svårt att få ägglossning men att alla prover sett bra ut och att det hade hänt lite grann iaf sedan sist så han vågade inte ge mig dubbelkur. Han sa att han tror att det nog kommer att funka med denna kur.. att för sånna som mig får inte någonting o sen plötsligt så lossnar det..... eller nått liknande sa han. Dom är verkar väldigt bra där jag går och är noga med kontroller och så så vill verkligen tro på det dom säger. Men när du skriver att det inte fungerade för dig blir jag ju lite orolig.
    Men å andra sidan så är ju inte alla lika... så hoppas nu att detta kommer att funka..
    Vet inte om jag kommer orka att fortsätta om det inte funkar denna gång...
    Har känt att jag känner mig så stressad och så kanske behöver en paus i allt detta om det går åt pipan denna gång.

• aaaa

Jag har börjat med min första kur av Pergotime idag. Enkelkur. Känner dock tyvärr inget hopp alls, eftersom jag tror att jag haft ÄL tidigare cykler (i alla fall positivt på ÄL-test, men det är ju heller ingen garanti). Har dock fått medicinen utskriven av en välrenommerad gynekolog (Ondrasek i Sundsvall) och hon borde ju veta vad hon håller på med.

Hade hopp då jag fick det utskrivet, men research på nätet tar ju upp en hel del nackdelar som att sekretet kan ändras och bli dåligt för spermier och att ens slemhinnor kan tunnas ut och göra att ett befruktat ägg inte fäster eller att man har större risk att få tidigt MF.

Usch, deppig känner jag mig nu. önskar nästan att jag inte läst på själv utan bara gått på gyns positiva inställning...

(Behövde bara skriva av mig känner jag. Tio månaders försök nu och snart är det väl dags att anmäla sig för utredning.)

• sassa07
    aaaa skrev 2011-01-09 14:34:16 följande:
    Jag har börjat med min första kur av Pergotime idag. Enkelkur. Känner dock tyvärr inget hopp alls, eftersom jag tror att jag haft ÄL tidigare cykler (i alla fall positivt på ÄL-test, men det är ju heller ingen garanti). Har dock fått medicinen utskriven av en välrenommerad gynekolog (Ondrasek i Sundsvall) och hon borde ju veta vad hon håller på med.

Hade hopp då jag fick det utskrivet, men research på nätet tar ju upp en hel del nackdelar som att sekretet kan ändras och bli dåligt för spermier och att ens slemhinnor kan tunnas ut och göra att ett befruktat ägg inte fäster eller att man har större risk att få tidigt MF.

Usch, deppig känner jag mig nu. önskar nästan att jag inte läst på själv utan bara gått på gyns positiva inställning...

(Behövde bara skriva av mig känner jag. Tio månaders försök nu och snart är det väl dags att anmäla sig för utredning.)
    Man ska inte läsa för mycket men jag förstår dig jag kan inte heller låta bli att googla på ALLT som har med att göra barn att göra!
    Vi får hålla tummarna att det snart tar sig
    I mars har vi försökt i 2 år, jag hade precis ett MA i december! Så nu väntar jag på att min mens skall komma så att jag kan börja med pergotime igen
    Har du barn sen tidigare`???
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??