• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07

Fimpen: Läser lite om Glandin, varför vill du inte ta den mer??? Funderar på att köpa det...

• ymmmi

Var inne hos gyn för att se mina äggstocker skulle klara en till kur och man såg inget på VUL om jag hade varit gravid så lämnde även urinprov för gravtest och fick ett svagt svagt svagt plus i dag.... Men jag blöde lite i måndags som försvann och blöde igen i går när jag var på toa och tog i för nummer 2, men försvann igen nästan på en gång.

Precis som föra gången när jag fick mossed abortion.
    Så vågar inte hoppas för mycket, har iaf himla ont i brösten och halsbränna till och från.

Ska komma tilbax och lämna urinprov för gravtest nästa vecka dagen innan julafton, för att se om det blivit starkare, eller om det är lika svagt

• sassa07
    ymmmi skrev 2010-12-16 16:21:26 följande:
    Var inne hos gyn för att se mina äggstocker skulle klara en till kur och man såg inget på VUL om jag hade varit gravid så lämnde även urinprov för gravtest och fick ett svagt svagt svagt plus i dag.... Men jag blöde lite i måndags som försvann och blöde igen i går när jag var på toa och tog i för nummer 2, men försvann igen nästan på en gång.

Precis som föra gången när jag fick mossed abortion.
    Så vågar inte hoppas för mycket, har iaf himla ont i brösten och halsbränna till och från.

Ska komma tilbax och lämna urinprov för gravtest nästa vecka dagen innan julafton, för att se om det blivit starkare, eller om det är lika svagt

Jag hänger nog inte riktigt med nu Så du har typ bim nu i dagarna??? Har du testat dig något mer hemma???
    Jag håller tummar å tår att det bara är dina slemhinnor som spökar och att du har en liten knodd därinne...
    I vilken vecka hade du MA??? Upptäcktes det på UL???
    Jag har haft MA nu i v11 och usch jag mår skit just nu!!!
  • ymmmi

Jo hade bim i torsdags( om jag räknat rätt för min föra mens var ju lite konstig med vilken dag som var dag 1).

testade mig i går mitt på dagen och då var det starkare streck iaf.
    Men jag har hunnit blöda varanan dag sen i måndags. Har kommit färskt blod men det försvinner sen igen efter ett tag.

Så jag hoppas att det bara är slemhinnorna.
    jag var gravid ifebruari  i i år och även där blöde jag till och från, jag var nere i turkiet då och vi gick till doctorn där och dom såg iaf ett foster, var tillbax till doctorn innan jag åkt ehem i slutet av mars och då slog hjärtat, fick preogesteron utskrivit där nere som jag skulle ta varje dag.

När jag kom tillbax till sverige så åkte jag in för att kolla mina blödningar och då såg dom hjärtat slå där inne, var då i vecka 7+2 och gyn läkaren som tittade på mig, gjorde illa mig riktigt ordentligt, jag började blöda efter att hon hade varit där med vul maskinen. Hon tryckte ordentligt.

jag åkte itllbax igen för blödningar efter några veckor, för då var jag less på att blöda så fort jag ansträngde mig och då så den gym läkaren att fostret hade dött samma dag som jag var dör och den dära gyn läkaren hade gjort illa mig. Dvs i vecka 7+2

jag skyller innerligt på att det var pga gyn som gjorde illa mig så att fostret dog.
    Men jag kan ju inte bevisa något och ingen annan tror det, för det händer ju inte.

Men iaf så fick jag gå i 3 veckor med mitt döda barn i mig tills dom bestämde sig för att göra en medecinsk abort.

• sassa07
    ymmmi skrev 2010-12-19 09:31:48 följande:
    Jo hade bim i torsdags( om jag räknat rätt för min föra mens var ju lite konstig med vilken dag som var dag 1).

testade mig i går mitt på dagen och då var det starkare streck iaf.
    Men jag har hunnit blöda varanan dag sen i måndags. Har kommit färskt blod men det försvinner sen igen efter ett tag.

Du måste ju vara gravid
    Tråkigt med ditt MA Usch för att bli behandlad så....
    Jag hoppas att jag har blött ut allt nu, ska tillbaka på ons å kolla...
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-12-15 20:12:07 följande:
    Fimpen: Läser lite om Glandin, varför vill du inte ta den mer??? Funderar på att köpa det...
    Det kan ju skjuta upp ÄL och greja. Jag fick två jättefina ÄL av pergotime på dag 19.
    Kur tre tog jag glandin också och fick ingen ÄL alls... Så nu undviker jag dessa naturpreparat
  • malika
    sassa07 skrev 2010-12-13 08:17:51 följande:
    Malika: Tack, ja just nu känns det förjävligt!!! 1,5 års försökande och sen bara helt bestulen på lyckan vi hade när jag plussade...

Usch jag lider med dig... man hoppas så innerligt och sen känns det som om man faller pladask!
    Jag struntar i äl-testerna känns bara stressande för min del :-/
    Nya tag, det handlar om NÄR du blir gravid inte OM!! Vi ska banne mig oxå få ett + snart och gå runt med tjocka magar
    Usch.. ja 1,5 år är rätt länge...själv har jag bara försökt sen i April...
    ja jag har coskå skippet ÄL-testerna nu eftersom mina positiva utslag inte stämde... har inte haft ägglossning alls enligt gyn... tror inte att jag kan få egen ÄL.

Ja du har nog rätt... o hoppas verkligen att vi plussar tidigt åt 2011!!!
    Låter såååå mycigt o underfbart med runda o goa magar.. klart vi ska ha sånna snartSkrattande

Känns inte alls bra just nu måste jag säga och är livrädd för att ta dubbelkur nu i Januari...
    Det verkar som att Pergon gjort att mitt imunförsvar gått och gömt sof någonstans för har aldrig varit såhär mycket sjuk någonsin!! För har åkt på någon jäkla dunderförkylning nu o fick feber IGEN på självaste julafton!!
    Vet inte alls hur jag ska göra nu för har varit hemma från jobbet sjuk 2ggr nu på 1,5 månad... o ska jag vara hemma sjuk från jobbet igen? Skulle inte kännas bra!
  • sassa07
    Fimpen72 skrev 2010-12-26 00:02:11 följande:
    Det kan ju skjuta upp ÄL och greja. Jag fick två jättefina ÄL av pergotime på dag 19.
    Kur tre tog jag glandin också och fick ingen ÄL alls... Så nu undviker jag dessa naturpreparat
    Då ska jag oxå undvika dom...
    Hur går det för dig???

Malika: Hoppas att du kryar på dig snarast
    Hur många kurer har du tagit av pergotime??? Jag tror ärligt att mycket sitter i psyket med detta besatta att bli gravid på momangen...
    Jag ska gå till en akupunktör i början av januari, det va min gyn som rekommenderade det till mig nu efter MA jag hade....
    Om ni "bara" har försökt sen i april., går du privat nu då?? för dom vill väl att man ska ha försökt i ett år innan....

Klart att vi oxå ska ha magar snart... Håller tummar å tår för 2011!!!
  • malika

Sassa07:
    Tack så mycket!
    Har varit tvungen att vara hemma från jobbet nu 2:a dagen så är lite tråkigt o blir fortfarande inte bättreObestämd

Jag har bara tagit 1 kur Pergo än så länge.. ska påbörja min andra nästa vecka tror jag... ska till Gyn nästa Tisdag så får se vad dom säger...

Ja precis.. jag går privat. Enligt deras riktlinjer ska man ha väntat 6 månadre efter pillerstoppet innan man får hjälp, Så efter lite undersökningar har det visat sig att jag typ inte har någon egen ÄL alls av mig självt så är så glad att jag har fått hjälp. Så än har jag inte ens haft en sportslig att bli gravid eftersom jag inte haft någon ÄL...

Många säger samma sak.. att det sitter uppe i huvet.. men från början när jag slutade med mina P-piller så tog jag allt med ro. Var så inställd på att allt skulle fungera så tänkte inte så mycket på det,,,,
    Det var inte för än efter sommaren som jag försod att det inte står så rätt till.. det var då jag kontaktade läkaren o hela cirkusen började.. Anledningen till att dom har gått med på behandling beror nog på min historik också.
    Har varit rätt allvarligt sjuk i anorixia så tror nog det är mycket därför jag har så stora problem med allt detta... tyvärr... men har varit helt frisk i snart 2 årGlad
    Men visst skulle kanske akupunktur funka... har hört mycket gott om det.

• sassa07
    malika skrev 2010-12-28 11:34:08 följande:
    Sassa07:
    Tack så mycket!
    Har varit tvungen att vara hemma från jobbet nu 2:a dagen så är lite tråkigt o blir fortfarande inte bättreObestämd

Jag har bara tagit 1 kur Pergo än så länge.. ska påbörja min andra nästa vecka tror jag... ska till Gyn nästa Tisdag så får se vad dom säger...

Ja precis.. jag går privat. Enligt deras riktlinjer ska man ha väntat 6 månadre efter pillerstoppet innan man får hjälp, Så efter lite undersökningar har det visat sig att jag typ inte har någon egen ÄL alls av mig självt så är så glad att jag har fått hjälp. Så än har jag inte ens haft en sportslig att bli gravid eftersom jag inte haft någon ÄL...

Många säger samma sak.. att det sitter uppe i huvet.. men från början när jag slutade med mina P-piller så tog jag allt med ro. Var så inställd på att allt skulle fungera så tänkte inte så mycket på det,,,,
    Det var inte för än efter sommaren som jag försod att det inte står så rätt till.. det var då jag kontaktade läkaren o hela cirkusen började.. Anledningen till att dom har gått med på behandling beror nog på min historik också.
    Har varit rätt allvarligt sjuk i anorixia så tror nog det är mycket därför jag har så stora problem med allt detta... tyvärr... men har varit helt frisk i snart 2 årGlad
    Men visst skulle kanske akupunktur funka... har hört mycket gott om det.
    Jag kan  ju vara förståndig nu i efterhand och ljugit om hur länge man har försökt, men jag var ärlig prick på dagen
    Men om du inte svarar på en enkel pergokur så behöver ju inte en dubbelkur betyda att du ev får flerbörd, hoppas att dom kollar dina äggblåsor efter kuren... kanske ger dig sexförbud
    Sjukdomen kan väl mycket väl ligga bakom, men du verkar vara en stark tjej som kämpar och frisk i 2 år det är ju jättebra, starkt gjort tycker jag!
    Snart har vi ett plus, heja oss!!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??