Jag röstar på Moderaterna. De vill ha sänkta skatter och dra ner på den offentliga sektorn och göra det lättare att starta och driva företag.
Vad händer med människor när de får mer pengar? Jo de antingen sparar eller spenderar. De allra flesta som sparar gör det på en bank. Oavsett vilket så gynnar det ekonomin och skapar fler arbetsmöjligheter, vilket gör att fler får jobb, fler konsumerar och så rullar det på.
Vad händer med företag när de inte har monopol utan får konkurrenter? Jo, de måste locka tills ig sina kunder/patienter/elever o.s.v. genom att erbjuda bättre kvalité, servicé och pris. Makten ligger helt enkelt hos konsumenten.
Jag är inte särskilt extrem i mitt högertänk, jag ligger snarare någonstans på mitten. Men det gör både Socialdemokraterna och Moderaterna också, och av de två tycker jag ändå att Moderaterna är lite vettigare.
Moderaterna är inte så hårda som många sossar vill ha det till, det handlar inte om att man är lat om man inte gör ngt/kan göra ngt, det handlar om att se varje människas kapacitet. Finns det något du faktiskt kan göra? Ngt jag saknade hos den gamla regeringen. När det gäller arbetslöshet så tycker jag faktiskt det är rätt att kräva en motprestation för att få ersättning, och det gjorde ju sossarna med. Ingen tvingas att flytta om det inte finns några jobb där man bor, men då får man räkna med att inte få ngn ersättning heller. Å andra sidan hoppas jag att med en forsatt blå regering så blir det enklare att starta eget företag och då behöver man förhoppningsvis inte flytta heller!