Allergitråden
Fru fenomena - det är inte jästen han reagerar på? Testa köpa (eller baka) surdegsbröd och se om han reagerar likadant på det.
Fru fenomena - det är inte jästen han reagerar på? Testa köpa (eller baka) surdegsbröd och se om han reagerar likadant på det.
Aerius ska inte vara från tolv år heller! Eller det kanske var tabletterna du läste på? Flytande aerius fick min dotter åtminstone från 1 år!
Du kan ge den förebyggande eller vid uppkommen reaktion. Hon kommer inte kunna äta allt ändå men det kan ju kanske hjälpa så hon klarar vissa livsmedel bättre. Var det så du tänkte kavat?
Måste fråga er. Har precis tryckt i mig en liten påse cashewnötter. Direkt efter känner jag att jag andas tungt, alltså inte problem att andas bara att det känns lite tungt. Känner som lite svaga domningar runt munnen och ögonen och att huvudet känns lite segt. Nu kommer jag ihåg att jag kände mig exakt likadan när jag åt cashewnötter senast. Gissar på att jag är lite överkänslig? Men behöver jag vara orolig för att äta cashewnötter, kan det helt plötsligt bli värre reaktion? Älskar cashewnötter så kan ändå tänka mig att äta lite då och då och ändå känna mig såhär konstig om det inte riskerar att bli värre reakion
God jul. Hoppas ni alla får en lugn och härlig jul och att det kommer funka bra med maten för alla små och stora allergiker
Bästa julklappen - dottern har ökat i vikt och väger nu 11 kg!!!! +800 gram sen vi slutade med vete!
Man kan ju fortfarande inte säga att hon är annat än tunn men nu ser hon faktiskt frisk ut!
Grattis! Vad roligt älsklingen
Tovq - usch vad jobbigt när det inte funkar med maten borta! Förstår att du blir sur över sånna "misstag".
Skitnatt här också! Vet inte vad skruttan har fått i sig men nått är det. Hon har knölat hela natten, har ont i magen och eksem runt munnen!
Har iof legat inne med min dotter men det var innan de flesta av hennes allergier uppdagades, tror bara vi undvek mjölk då. Kommer inte riktigt ihåg allt runt eftersom det var ganska länge sen men om du ändå behöver min hjälp så säg till så får jag försöka gräva fram mer info ur hjärnan