Allergitråden
Allro här
Allro här
Tove - vad skönt att äntligen få den hjälp ni behöver!
Tänkte göra en beställning från allergimat.se för att få testa rapsypulver. Är det något mer som är värt att testa som finns där? Hittade några frukklubbor, är de goda? Sagogryn har jag inte sett i någon affär, är de värda att testa? Något mer ni kan rekomendera? Sjukt dyr frakt men jag vill testa produkterna i alla fall
Om jag gör egen yougurt enligt miralicias recept med pama minutris. Hur länge kan den förvaras i kyl tror ni? Kan jag tillsätta krossad kalcium i yougurten, förändras hållbarheten då?
Detsamma om jag gör yougurt på rapsy, förändras hållbarheten om jag tillsätter krossad kalcium?
Måste bort från oatley-produkterna då jag inte tror dottern klarar dem Har himla svårt att få i henne kalcium nu eftersom hon inte dricker speciellt mycket risdryck och hon vägrar de kalciumtabletter som finns att få tag på.
Om man ska göra pannacotta på kokosgrädde, ersätter man grädden med samma mängd kokosgrädde? Någon som testat?
Skånegås - Det finns coconut creame på tetra. Annars kan man använda vanlig kokosmjölk men inte skaka den så att den håller sig skiktad, då är den tjocka grädden högst upp i burken/tetran.
Ja, den står vid cocosmjölken, en lite mindre tetra. Tänk bara på att den smakar mycket kokos så för att ha den som grädde måste man nog gilla kokos massor