• Allrona

Allergitråden

Tråkigt att tjejerna inte växt!

Hur har det gått med Tilde? Testade ni att ta bort sädesslag?

• Allrona

Törnrosa - har ni testat ta bort ägg? Kombinationen mjölk och äggallergi är väldigt vanlig!

• Allrona

Jag tror miralicia har recept på glass av kokosmjölk i sin blogg och då kan man ju göra glasstårta

• Allrona

Trasan - nu klarar iof min dotter raps men vi använder ändå ofta kokosfett för att fetta till gröt och annan varm mat. Bra, smaklöst kokosfett finns att köpa på hälsokosten. Vi använder märket Cocosa.

• Allrona

Trasans - det smakar absolut ingenting! Har det själv i mitt te om jag är småhungrig

• Allrona

Vi har bokat resa till Kanarieöarna till hösten. Långt kvar, jag veeeet!!! Men jag tänkte ändå höra här om nån har erfarenhet att resa med allergiska barn? Funkar all inclusive? Har inte bestämt om vi ska ta det än eftersom resebyrån inte visste om de kunde laga specialmat. Tänkte ta med pasta och bröd i alla fall. Nått mer att tänka på?

• Allrona

Älsklingen - nja bara frukt är kanske inte så bra för hennes vikt men med massor olja på kan det nog funka! Du får nog trängas i resväskan med en hel del mat men det får du stå it med. Vi drar i oktober!

• Allrona

Troll - mjölk, ägg, soja, balkväxter, vete. Håller tummarna för att vi har kunnat lägga till mjölk till dess men det är ju långt ifrån säkert!

• Allrona

Suzzy - alla släktingar också. Men det ger "bara" eksem och den veckan behöver vi kanske inte vara så noga med det!?

Svar på tråden Allergitråden