Allergitråden
Mithrandil - Anton Berg har mörk choklad som är utan både mjölk och soja
Mithrandil - Anton Berg har mörk choklad som är utan både mjölk och soja
Mollna - ja det går bra
Dottern fyller år snart och jag behöver hitta på ngt att baka som hon kan äta och köpa godis som hon tål. Hjälp!!!
Mina ideér!
Chokladbollar med bovete istället för havre
Bullar
Kola-chokladkakor från "knasig blogg"
Smulpaj på boveteflingor och vad mer? Rismjöl?
Glass eller vaniljsås av Rapsy
Några fler ideér?
Godis har jag köpt klubbor från allergimat.se men vad i affären kan hon äta? Sånt godis med ekorrar på gillar hon inte. Hittade nått annat gelegodis från någon ekologiskt märke som hon inte heller gillade. Är det något av de stora märkena som alltid använder glukossirap från majs eller använder alla vete eller blandar? Mashmallows funkar väl fortfarande och det gillar hon ju faktiskt. Men jag skulle helst vilja att hon fick samma som alla andra barn i godispåsarna och därför behöver jag fler sorter.
Billy - jag äter lchf och mår så mycket bättre med det. Hade ständigt ont i magen innan och migrän mest jämt. Jag har dock inte testat ta bort enskilda livsmedel så jag vet eg inte vad som är boven men resonerar så att jag mår bra av den här kosten och behöver inte veta precis vad det är som jag mår dåligt av just nu. När mitt liv är lugnare och jag har "tid" att må dåligt kommer jag testa lägga till vissa livsmedel för att få veta.
Tack Mithrandil. Men dottern gillar inte alls godiset från ekorren. Äsch, hon kanske får annorlunda godispåse än de andra barnen ändå. Hon är ju van!
Hittade förresten chips som dottern tål, dill och gräslök, kan ju vara kul att variera med de lättsaltade hon tål. Annars har jag bara hittat potatisskruvar och popcorn. Finns det fler snacks man kan testa.
Hittade en chokladtårta på Miralicias blogg som jag funderar på att göra till kalaset
Åh olw grill har jag inte kollat på. Tror de med dill och gräslök också var från olw
Favoritmix, är det den med potatisskruvar och liknande blandat?
Tibell - det borde hon göra! Dill och gräslök chips från olw innehåller potatis, solrosolja, kryddblandning (potatisstärkelse, salt, socker, naturlig arom, lökpulver, dill, gräslök, surhetsregleranse medel (citronsyra), dillolja)