Allergitråden
Hoppas det går över snart :/ Har hållt på någon vecka nu...
Tror det utlöstes när hon fick i sig vete av misstag, men kan ha varit redan innan

Vill tipsa om den här sidan http://www.hemmetsjournal.se/mat/Glutenfritt/. Där finns massor recept som är utan allt. Har nu bakat 2 olika bröd från den sidan som har blivit riktigt bra. Ska ge mig i kast med några bakverk i helgen
Ja det är med på den sidan. Det står att det ska bakas med grov mjölmix men jag använde lailas gula och det funkade bra, fick dock ta lite mer än receptet.
Plutteli - missade ditt inlägg igår! Tack för länken. Näää två gånger om dagen orkar jag inte mata men ska absolut testa med bovete
Mithrandil - hoppas allt går bra idag!
Tänkte börja förbereda en ansökan om vårdbidrag. Ska till läkaren om en månad och då förhoppningsvis få veteallergin konstaterad. Tänkte förbereda ansökan så att vi kan skicka in den direkt efter läkarintyg.
Hur mycket tid har ni fått godkänt för extra matlagning, bakning och handling? Känns ju som just bakningen kommer ta mycket extra tid då hon inte kan äta något fikabröd eller vanligt bröd som finns i butiken. Hur mycket tid för informationssökning/receptsökning och information till dagis osv...?
Hur mycket extrakostnader har ni fått? Det är ju konstigt om de kollar på livsmedelsverkets uträkningar som är jättelåga. Vi lägger bra mycket mer extra än det! Uträkningarna kanske funkar om man "bara" har mjölkallergi eller gluten men ju fler allergier desto dyrare blir det ju!
Skulle vara supertacksam om någon ville dela med sig av sin ansökan eller i alla fall information om vad ni har begärt och vad ni har fått.
Är det ngn av er som har testat att begära ut beslut till ansökningar om vårdbidrag som blivit beviljade? Kan man i beslutet utläsa summor och tid för de enskilda sakerna?
Om ni inte vill svara på detaljer i era ansökningar här kan ni väl inboxa mig eller skriva i "hemliga tråden"