• Allrona

Allergitråden

Ont i magen, svullen, gasig, hård/lös mage (går i perioder), akuta toalettbesök trots att jag inte är lös, sura uppstötningar/halsbränna. Kan ha glömt ngt Oftast inte allt samtidigt utan det går i perioder. Ont i magen har jag väl iof nästan jämt! MEN sen ca 2,5 månad tillbaka äter jag LCHF och är såååå mycket bättre. Började eg med LCHF för att min migrän skulle bli bättre och det blev den, bättre mage fick jag på köpet

• Allrona

Mithrandil - kanske därför diagnosen blivit ändrad till IBS Jodå, jag har funderat på allergier också men orkade inte ta en remiss till allergimottagningen när husläkaren inte ville göra allergiprov. I så fall är det väl ngt sädesslag eftersom jag är bättre sen jag uteslutit det. Migrän kan ju också vara tecken på allergi. Men det är struntsamma nu, jag har ju hittat ett sätt att må bra

• Allrona

Kkavat - jag gjorde glutenprov innan jag tog bort sädesslag men läkaren vägrade ta allergiprov på vc utan ville skicka remiss till allergimottagningen och det kändes onödigt.

Tror också många som blir bra på LCHF eg är allergiska/intoleranta utan att veta om det. Jag tänker äta såhär ett tag och sen provocera mig själv. Jag räknar med att kunna äta potatis i framtiden

• Allrona

Men en allergidiagnos känns inte nödvändig för mig, huvudsaken jag själv vet vilken mat jag mår bra av

• Allrona

Mithrandil - till frukost äter jag ägg eller frökex (superenkla att baka) med smör och ost eller turkisk yougurt med frön. Och alltid kaffe med grädde.

Mellis äter jag en bit brieost, frökex, oliver, ägg, nötter eller bara kaffe med grädde.

• Allrona

Mithrandil - min läkare blev riktigt sur när jag ifrågasatte diagnosen IBS Och hon avrådde starkt ifrån att ta bort Sädesslagen!

• Allrona

Älsklingen87 - vet hur det är att inte riktigt hinna med sig själv Jag gick i två år med migrän genomsnitt 3 dagar i veckan. Gjorde ett par halvtappra försök att söka hjälp, fick ett par mediciner som inte hjälpte men orkade inte ta det vidare. Åt stark migränmedicin 3-4 dagar i veckan och var såååå otroligt seg och trött av den. Vändningen var på semestern när jag insåg att min migrän faktiskt förstörde min semester helt (och påverkade helt klart resten av familjens också). När vi kom hem googlade jag lite och hittade många som hade blivit bättre genom LCHF. Dagen efter började jag och blev bättre direkt Nu undrar jag bara varför jag väntade så länge när det var så enkelt!

Jag har också blåsor men oftast på fingrar, armbågar och tår. Ibland även på armarna. Det har jag inte sökt hjälp för, men det kommer nog snart

• Allrona
    Allrona skrev 2010-11-19 14:32:34 följande:
    Snutten - min dotter är ju också liten. 80 cm och 9 kg och är snart 2 år. Vi har fått tagit två glutenprover som inte visar ngt och gjort en massa andra tester men än så länge har inga prover visat ngt konstigt. Vi tror ju helt enkelt att vi inte har hittat alla allergier och det är därför honinte växer som hon ska. Men det är ju skönt att få ta prover för att utesluta att det är ngt så jag tycker absolut ni ska be om att få ta provet.
    Läser tillbaka i tråden mina egna inlägg och hittade detta. Ett år sedan skrev jag detta! Vad har hänt? Hon är nu alltså ett år äldre, väger 10 kg och är 83 cm, så ja lite har hon väl växt men inte mycket! Vi tror fortfarande inte att vi har hittat alla allergier. Ett år! Och typ ingenting har hänt!!! Suck!!! Och dubbelsuck!!!
  • Allrona
    Miralicia skrev 2011-10-13 20:00:27 följande:
    Appropå IgG och diskussionen om det härom veckan:
    Här finns ett "position paper" från EAACI (European Association of Allergy and Clinical Immunology) om varför IgG-tester inte är att rekommendera för allergidiagnostik:
    eaaci.net/attachments/877_EAACI%20Task%20Forc...
    Tack för länken!. Har inte hunnit läsa förrän nu. Vi var medvetna om att testet inte är fullt tillförlitligt innan vi gjorde det men nu har jag lite mer fakta om varför
Svar på tråden Allergitråden