• Allrona

Allergitråden

Men ghaaa, jag har inte sett att det står spår av soja på bovetemjölet!!! Hon är ju superkänslig mot soja! Undrar om det är det som ger dotterns böjveckseksem och prickar runt munnen. Hon fick dem förra helgen och det var då hon fick bovete första gången. Idag är hon dålig i magen, mer eksem och svullen mage. Hon åt 4 st syltgrottor på fm som jag hade bakat på bovetemjöl. Men å andra sidan provocerade jag med mjölk idag också så det är ju väldigt svårt att vilket som gav reaktionerna! Ok, bara att backa igen och testa en sak i taget. Suck!

• Allrona

Mithrandil - jo, jag hoppas på att det är sojan som gav reaktionen. Vi tror ju att mjölkallergin har vuxit bort och jag blev lite besviken idag när hon blev svullen om magen och eksemen ökade. Bort med bovete då och så får vi provocera mjölk om nån dag igen.

• Allrona
    Jasusu skrev 2011-10-10 10:31:51 följande:
    Ja..det är väldigt galet...snälla anmäla! Ju fler som anmäler..bättre resultat
    Som privat medlem blir jag bestört och upprörd.  
    Och här har hon gått in och "rättat" sitt svar, men inte blev det mer rätt för det....Obestämd

Kan ingen duktig gå in och skriva och förklara för henne att det inte är laktos man reagerar på utan protein? Helt vansinnigt ju att någon som ska vara expert har så fel. Kan hon inte allergier får hon väl be vederbörande vända sig till allergiexperten istället Skrikandes
  • Allrona

Vad härligt mithrandil, hoppas det kommer funka bra

Igår hittade jag teffmjöl så idag ska jag testa baka bullar

• Allrona

Kkavat - gjorde dina bullar idag. Måste fråga om jag gjorde rätt: Degen blev mer som en tjockare smet. Den jäste bra och gick att kavla bra men att rulla ihop den gick inte alls Obestämd . Bullarna blev inte som bullar brukar bli utan mer som en gegga i bullformarna. De blev faktiskt ganska god men äldsta (icke allergiska) dottern ratade dem pga utseendet. Lilltjejen som de är till har inte provat än men hon ska få en nu ikväll så får vi se vad hon tycker om dem

Gjorde eget bovetemjöl av boveteflingorna för på den förpackningen stog det inget om spår av soja

• Allrona

Kkavat - jag kavlade ut den lite tjockare än vanlig bulldeg. Men jag tror nog också att det blev för lite mjöl kanske. Jag får testa igen en annan dag.

• Allrona

Älsklingen87 - jag har magkatarr, eller för många år sedan hette det så, nu heter det att jag har IBS :-/ Båda har kommit och gått, har haft perioder när jag varit helt bra och perioder när jag mår helt kass och allt där i mellan

Svar på tråden Allergitråden