mithrandil skrev 2011-08-16 22:06:03 följande:
Tack för alla tips och råd!!
Pratade med bvc idag och gårdagens mätning såg ut som så att hon gått ner 700g och stått still på längd och huvud senaste mån. Ska ringa barnmott imorn och fråga om det inte finns något mer de kan göra för just nu bara kör det runt uppe i huvudet. Vet inte vad jag ska ta mig till härnäst. Måste ju kunna få hjälp någonstans ifrån eller iaf klara direktiv om hur jag ska bete mig och vart jag ska ta vägen för jag vet varken ut eller in.
Allt började ju gå så bra och skruttan hade gått upp 1kg och vuxit 3cm sist. Börjat somna själv och sova hela nätter så man trodde liksom allt det här var över.
Är jag blåst? Hur länge har ni fått hålla på innan ni hittat allt som varit fel? Vad har ni fått för hjälp och stöd?
Kan de inte göra något mer för att se vad hon tål och inte? Detta pusslande har ihjäl mig.
Pratade med chefen för barnomsorgen i kommunen idag efter att Andreas kommit hit igår och berättat att de sagt att de inte vill att Amanda skulle gå på förskolan utan att hon måste till ett allergidagis. De hade inte lov att uttrycka sig så och idag sa jag ifrån så nu är allt frid och fröjd antar jag. De blev lagom snopna när jag ställde mina krav och sa som det var. Fanns inte mycket kvar för de att säga när jag hade pratat med chefen om det.
Så stort tack miralicia!

Usch vad jobbigt ni har det! Måste kännas jättejobbigt med vikten också! Men skönt att det löste sig med dagis. Bra jobbat!
Hoppas verkligen du får hjälp av barn när du ringer idag. Viktnedgång brukar de ju ta allvarligt! Håller tummarna och skickar en stor kram!