• Allrona

Allergitråden

Kavat - min dotters gräsprickar är lätta att känna igen eftersom de försvinner efter några timmar inne efter dusch. Det gör inte hennes allergiprickar. Dottern var ute naken idag och var prickig hela hon men så badade vi och ett par timmar senare var det bara lite kvar.

• Allrona

Min stora tjej utan allergier åt inte fikabröd innan hon var två år, godis och dricka var hon ca 3 år när hon provade fick många kommentarer att det var så synd om henne men hon efterfrågade det ju inte så varför ge? Min lilla är ju 2,5 nu och har ätit allt det länge men henne vill vi ju ha i så mycket energi som möjligt eftersom hon inte går upp i vikt och därför får hon godis till lördagen och fikabröd till efterrätt några gånger i veckan. Dricka har hon precis börjat smaka men hon dricker oftast helst vatten

Mithrandil - jag tycker du ska säga ifrån ordentligt. Det är ni föräldrar som bestämmer vad barnen ska äta! Man ska inte behöva känna sig pressad att ge saker man inte vill. Sen kanske de andra tycker ni är daltiga, nojjiga el har konstiga regler men det får man ta, som allergiförälder blir man ju van vid det

• Allrona
    Allrona skrev 2011-07-04 14:43:46 följande:
    Min stora tjej utan allergier åt inte fikabröd innan hon var två år, godis och dricka var hon ca 3 år när hon provade fick många kommentarer att det var så synd om henne men hon efterfrågade det ju inte så varför ge? Min lilla är ju 2,5 nu och har ätit allt det länge men henne vill vi ju ha i så mycket energi som möjligt eftersom hon inte går upp i vikt och därför får hon godis till lördagen och fikabröd till efterrätt några gånger i veckan. Dricka har hon precis börjat smaka men hon dricker oftast helst vatten

Mithrandil - jag tycker du ska säga ifrån ordentligt. Det är ni föräldrar som bestämmer vad barnen ska äta! Man ska inte behöva känna sig pressad att ge saker man inte vill. Sen kanske de andra tycker ni är daltiga, nojjiga el har konstiga regler men det får man ta, som allergiförälder blir man ju van vid det
    Eh, det var inte till Mithrandil utan till tOva DrömmerSkäms
  • Allrona
    Nathaliiiie skrev 2011-07-04 21:32:34 följande:
    här är en till "allerimamma" .. 
    Min lilla tjej har dock ingen diagnos, men är inskriven på
    akademiska sjukhusets hudklinik och hon går där regelbudet 1 gång i
    månaden. 22 stycken olika mediciner/krämer!
    Hon ser ut som en liten mumie i alla bandage.. det gör ont att se sitt
    barn må så dåligt och att man inte kan göra så mycket mer är det man redan gör..
    Har även astma på detta.
    Välkommen hit!
    Bandage - för eksemen? Vilka allergier har hon?
  • Allrona

Nattaliie - usch vad jobbigt med sånna eksem! Har ni testat utesluta ngt ur hennes kost tidigare?

• Allrona

Mithrandil - kommer inte ihåg, äter Alexander havre? Gjorde ganska gott bröd idag med havremjöl och havregurt. Säg till om du vill ha recept.

• Allrona

Mithrandil - kommer inte ihåg vad de tydligt har reagerat på tidigare men mjölk och ägg är väl klara allergier? Och sädesslagen också väl? Vilket är mest troligt att de klarar? För mig känns det ju som att kyckling är det minst allergena och då testa med majskyckling eftersom de tål majs. Men å andra sidan underlättar ju inte kycklingen speciellt mycket så därför är det kanske bättre att börja med något som gör att matalternativen kan öka mer. Nån sojasläkting kanske i så fall, typ guar som väl finns i ganska mycket naturligt glutenfria produkter. Eller om du inte är säker på havre så kan ju även det underlätta en del att kunna äta.

• Allrona

Sousafon - när jag läser det du skriver tänker jag att dottern kanske väljer bort pasta och bröd av en anledning? Många här i allergitrådarna har ju sett att deras barn väljer bort saker ur kosten som det senare visar sig att de är allergiska mot. Min dotter gjorde så först med vanlig välling då hon var mjölkallergisk, sen slutade hon dricka den mjölkfria vällingen och det visade sig att hon var allergisk även mot den (sojalecitin). Så kanske mår din dotter dåligt av sädesslag?

Svar på tråden Allergitråden