Allergitråden
Mithrandil - har du fått tag i läkare? Fick du nån hjälp? Tänker på dig och hoppas att det löser sig snart. Det är ju så otroligt jobbigt att hela tiden behöva gå och oroa sig för sina små.
Mithrandil - har du fått tag i läkare? Fick du nån hjälp? Tänker på dig och hoppas att det löser sig snart. Det är ju så otroligt jobbigt att hela tiden behöva gå och oroa sig för sina små.
Älsklingen - nej, jag hade inte gett ägg om det ger eksem. Jag drar gränsen vid prickar runt munnen som inte kliar. Eksemen blir ju ofta värre om de får mer eller flera dagar i rad och då måste vi smörja med kortison och det undviker jag helst.
Lessismore - Carob är en sojasläkting väl?
Blod i avföringen hos bebis 3,5 månad som ammar, är allergisk mot mjölk och ägg vilket mamman utesluter ur kosten och ersätter inte med soja. Även väldigt gnällig och missnöjd men verkar inte ha speciellt ont i magen. Vad tror ni? Fler allergier?
Alltså inte min bebis
Så skönt att hon är bättre i astman iaf. Vi trodde att sommaren skulle gå bättre än det gjort. Drog ner medicinerna rejält men det verkade tyvärr inte funka alls Nu hostar hon massor, speciellt på nätterna, är jätterosslig och måste puffas ganska mycket för att slemmet ska lossna. Dessutom indragningar och väsande andning som inte släpper trots mediciner. Inte så dålig så vi behöver fundera på att åka in men hon skulle inte ha klarat dagis. Men imorgon får hon testa dagis en stund för hon känns ändå stabil och lite bättre och de kan ju puffa även på dagis. Och funkar det inte så kan vi hämta snabbt.
Lillakruttet - utöver alla bra tips du redan fått vill jag tipsa om testa ge ngt att äta mest hela tiden. Vi fick ju rådet av dietist att inte ge ngt mellan målen för att hon då skulle äta sämre vid middagarna. Det stämmer inte alls på min dotter! Nu när vi gör tvärtom och ger saker hela tiden så får hon i sig mycket mer. Det kan vara oliver, macka, leverpastej, kalla korvbollar eller köttbullar, frukt, ja eg det som finns hemma. Hon äter medan hon leker, tittar på tv, åker bil. Det blir väldigt många små mål om dagen men hon äter ändå huvudmålen som förut.