Allergitråden

Mithrandil - vad jobbigt att hon inte växt! Min lilla har också stått still ett bra tag igen drar mig för att boka en ny tid för viktkoll eftersom jag vet att hon inte har gått upp nu heller. Men tyvärr hjälper det ju inte att dra ut på det....
Min dotter får varm risdryck istället för välling och det funkar bra för oss. Hon får ju iof fettillskott i men jag tror inte de ska göra ngt med konsistensen.
Mithrandil - ja, hon hade ju gått upp 400 gram men sen har hon stått still nu igen. Vi väger henne ju hemma så vi har koll Vet inte riktigt om teorin med astman håller, fast nu är astman risig igen och förra veckan var hon sjuk i feber, veckan innan det dålig astma och veckan innan det tokförkyld. Så det är väl kanske inte så konstigt att hon inte går upp ändå, det är ju liksom alltid nått med henne! Men vi kämpar på, hon äter bra nu, både hemma och på dagis så jag hoppas att det snart visar sig på vågen.
Mithrandil - kan det inte vara vetet som fortfarande ställer till det för henne. Men testa att byta ut åtminstonde havredryck mot risdryck ett tag. Min dotter blev ju väldigt dålig i magen av all havre och vi misstänkte ett tag att hon var allergisk, men så bytte vi ut drycken hemma mot risdryck och då blev hon bra. Det blev nog bara för mycket havreprodukter helt enkelt!
Någon här som vet om kli i halsen kan bero på pollenallergi? Två gånger den här veckan har dottern gnällt över kli i hals och ögon när hon ska sova och båda gångerna har vi glömt ge aerius på morgonen.
Ok, då känner jag mig ganska säker på att hon reagerar på pollen då. Suck, hade hoppats på att jag inbillade mig
Och så kollade jag in pollenkollen och ser att gräspollen har kommit hit. Det var ju det vi misstänkte att hon reagerade på förra året. Hennes ben har ju också varit helt prickiga när hon har lekt i gräset utan långbyxor. Är det också ett tecken på allergi? Kanske därför astman är dålig trots att hon inte är förkyld då.