• Allrona

Allergitråden

The luckiest - vad har hon för allergier? Gluten eller veteallergi verkar man kunna få en del ersättningsprodukter för. Om hon har mjölkallergi kanske ni vill ha ersättning att göra välling och gröt av. Övriga allergier verkar det inte finnas så mycket att få ut på livsmedelsanvisning tyvärr.

• Allrona

Minifer - jag tror klass 3 räknas som stark. Vi är ordinerade att använda den Max 2 veckor och sedan fasa ut. Vet inte vad maxdosen är på en sån salva. Hur mycket smörjer ni?

• Allrona

Minifer - jag vet inte alls hur mycket man får ta men kontakta er läkare och fråga om dosen ni har kan påverka. Sen gissar ju jag på att om ni hittar vad han är allergisk mot så kommer eksemen försvinna. Eksem ska ju normalt försvinna om man smörjet ihärdigt med kortison men om det är en allergi bakom så triggas ju hela tiden nya eksem.

• Allrona

Lalong - om ni misstänker soja så ta även bort övriga baljväxter när ni testar eftersom det är vanligt att man reagerar både på soja och baljväxter. Googla sojaallergi så hittar du ICAs allergisidor, jag tycker de förklarar bra vilka ämnen som ska tas bort.

Annars håller jag med älsklingen87 att eksemen fortfarande kan vara av mjölken. Vi måste smörja dotterns eksem med ganska stark kortison för att de ska försvinna hyfsat fort och det kan ändå ta ngn vecka.

• Allrona

Lalong - vi smörjer med klass3 kortison som är receptbelagt så ring och be om recept. Vi smörjer i ansiktet på kvällen och smörjer solkräm på morgonen.

• Allrona

Älsklingen87 - lungröntgen gick bra. Vi har telefontid på måndag och får både provsvar och svar på röntgen då.

• Allrona

Älsklingen87 - min dotter får fula såriga eksem runt munnen av bl.a. Äpple. Vi smörjer tom ibland med stark kortison runt munnen, läkaren har sagt att det är ok.

• Allrona
    Tibell skrev 2011-04-27 21:23:59 följande:
    Alrro : vad det idag ni skulle göra lungröntgen ? Mår hon bra nu? Fått några svar på allergitesterna?
    Vi har inte hört något om Bellas än. Iofs bara 1.5 veckor sedan de togs :)
    Ska ringa barn i morgon i annat ärende och ska kolla om de fått svar. Var bara hasselnöt vi testade denna gång. Pollen ska tas i augusti
    Orkade inte skriva så mycket på telefonen när jag svarade, men kände att svaret kanske blev lite väl kortfattat SkämsSkrattande
    Jo, lungröntgen gick alltså bra. Men lillan är TRÖTT på sjukhuset. Hon började säga Nej, Nej, Nej från det att vi åkte in i parkeringshuset och till vi var klara med röntgen så upprepade hon nej.....nej.....nej....med korta mellanrum hela tiden! Men själva röntgen gick snabbt och smidigt, hon var väl inte så samarbetsvillig men det gick ok.
    På måndag har jag bokat telefonsamtal med läkaren och ska då få svar på blodprov, allergiprov och röntgen. Jag räknar med att allergiproverna inte visar ngt eftersom hon har sena reaktioner. Kanske pollen men det visade inte på prick så jag har inte så höga förväntningar.Obestämd  Sen tog de ju blodprov på sköldkörtel och något mer som jag inte har koll på vad det var. Men vi håller tummarna för att inget visar ngt.

Har du fått svar på proverna?
Svar på tråden Allergitråden