• Allrona

Allergitråden

Älsklingen87 - jobbigt att inte läkaren lyssnade. Men bra ändå att ni fick ta gluten eftesom hon väl har haft en del som tyder på det.
    Jag tycker det är bäst när både jag och min man är med hos läkaren. För ofta ser vi olika saker och då kommer det fram mer till läkaren. Sen när vi diskuterar efteråt kan man iof ibland undra om vi har varit hos samma läkare för mycket tolkar vi helt olika

• Allrona

Älsklingen87 - jag har ibs men helt ärligt har jag nog bara fått diagnosen för att man inte hittade ngt annat! Har ofta problem med magen, dock kräks jag inte utan har mycket gaser, sura uppstötningar, värk i magen, växlande hård/lös och ofta svullen mage. Mår helt klart bättre utan för mycket mjölkprodukter men har faktisk inte kollat upp mer sen jag fick den diagnosen. Tidigare hade jag flera omgångar magkatarr men det är väl den slaskdiagnosen som har fått ett nytt namn?! orkar inte riktigt kolla upp mina egna bekymmer, tycker att jag ängnar tillräckligt med tid hos läkare ändå

• Allrona

Min dotter tar både aerius och tavegyl utan problem. Men aerius finns ju även som munsönderfallande tablett, det kanske ni kan testa?

• Allrona

FrökenLindström - då är hon nog för liten för tablett. Min äldsta dotter var också omöjlig att få i medicin så jag vet hur svårt det kan vara!

• Allrona

Älsklingen87 - den har jag också upptäckt och dottern gillar den så det är ju kanon! Här funkar den alltså men hon är ju inte allergisk mot vete!

• Allrona

tOva - vad bra att patientnämden tog det på allvar och bra av dig att du tog kontakt med dem! Heja dig!

• Allrona

Är det någon som har koll på ekpollenallergi? Det verkar som att jag reagerar på ek, mina pollenallergisymtom kom när eken började blomma och har förvärrats i takt med att nivåerna har ökat. Det finns dock väldigt lite info om ekpollenallergi, är det ovanligt är det därför det inte finns info? Finns det några korsallergier med ekpollen. Har inte reagerat såhär kraftigt mot pollen tidigare men i år klarar jag mig inte utan allergitabletter! Ögonen och näsa ringer och kliar och näsan är täppt varje morgon, dessutom nyser jag en hel del, så jag är rätt säker på att det är pollenallergi även fast jag inte har gjort ngt test.

• Allrona

Älsklingen87 - det är pollenkollen jag också kollar på och där har det stämt med ek, men jag har som sagt eg ingen aning, har aldrig haft såhär mycket symtom ngn tidigare säsong.

• Allrona

Mithrandil - jag tror ni ska vara ytterst försiktiga vid provocering. Kanske börja med en droppe mjölk på läppen. Jag menar, reagerar hon på altheta och får blåsor an ost på huden så är ju risken för en ordentlig reaktion vid intag av mjölk större. Själv hade jag inte provocerat alls och gjort som läkaren sa men det bestämmer ni ju själva men som sagt, om ni ska provocera, gör det väldigt försiktigt!

• Allrona

Mithrandil - ang att hon inte äter bröd och pasta. Barn är otroligt duktiga på att välja bort saker de mår dåligt av min dotter började ju vägra dricka välling, när vi gick över till mjölkfri välling drack hon den utan problem. Efter ett tag började hon vägra även den mjölkfria vällingen, det var precis när vi hade upptäckt att hon blivit allergisk mot soja men vällingen innehöll ju bara sojalecitin så den fortsatte vi med. Men det visade sig att hon inte klarar ens sojalecitin så det var antagligen därför hon slutade ta den vällingen. Så barn kan verkligen välja bort det de inte tål själva!

Svar på tråden Allergitråden