Prince or Princess skrev 2011-11-15 13:47:45 följande:
detta var ju intressant! då kan det alltså varit rapsoljan då! men nu tror jag att jag avvaktar tills (om) eksemet lagt sig helt, så ska jag testa kokosfett. men är det okej att använda dagligen då? hur är det med olivolja? är det vanligt att man reagerar på det?
då är det ju inte konstigt om hon regarerar på carlshamns margariner vilket vi tyckt att det verkar som hon gör, de innehåller ju rapsolja har jag för mig.
hmm.. förresten...eftersom hon nu kanske reagerat på d-dropparna med kokosolja i blir jag lite tveksam till att testa kokosfett iallafall..
Bra kokosfett (alltså inte det i silverpaket i matbutiken) är helt ok att använda dagligen. Det finns mycket forskning på kokosfett och många vittnar om stora hälsovinster av kokosfett. Äter själv minst 1 msk om dagen

Här kan du läsa mer
http://www.paulun.se/page5504412.aspx
Olivolja tror jag är mycket ovanligt att man reagerar på men däremot sätter det ju smak på maten. Kokosfett finns i smakfri variant och då smakar den verkligen ingenting och luktar heller inte kokos.
Det behöver inte vara kokosoljan han reagerar på. Här finns en tråd om andra som har reagerat på d-droppar
www.familjeliv.se/Forum-3-318/m54159709.html.