Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

Nu ska William vara mjölkfri också förutom ägg.

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora

Doktorn frågade om jag fixade mjölkfritt själv eller om jag ville ha hjälp av dietisten. talade om för henne att jag klarade det själv.

• 2små2stora
    Kavat skrev 2011-10-20 20:37:17 följande:
    Efter 4 år med mjölk och sojafritt kan vi nog mer än dietisten
  • 2små2stora
    2små2stora skrev 2011-10-20 20:38:44 följande:
    Efter 4 år med mjölk och sojafritt kan vi nog mer än dietisten
    Framför allt när det enda jag behöver göra är att byta ut vällingen
  • 2små2stora

Köpte sempers mjölkfria fullkornsvälling idag och den är ju hutlöst dyr. 2 liter färdig välling kostar 48kr köper man den vanliga kostar 5 liter 45kr.

• 2små2stora
    t0va skrev 2011-10-23 21:51:12 följande:
    Samma för oss, fast vi kör den vanliga från 6månader det år åt mängder speciellt nu när han får i sig något han inte tål och äter massor. Även om vi späder ut så vill han bara ha välling. Ska se om vi kan få mer ersättning och göra egen välling. 
    Vi får köra med 50/50 av köpevälling och hemma gjord välling tror jag.
  • 2små2stora

det finns en sida i tyskland där man kan beställa bla mjölkfri välling, gröt 

medineo.de 

• 2små2stora

Tror ni jag klarar denna studieuppgift

6. Det är inte ovanligt att barn under 1 år reagerar mot innehållet i vissa födoämnen, ofta komjölk och gluten. Hur kan händelseförloppet beskrivas av föräldrarna och vilka reaktioner/symtom anger de på dessa födoämnesreaktioner? Ange hur en utredning och eventuell behandling av komjölksallergi och glutenintolerans går till.

Detta skulle också kunna vara allergi eller möjligen reflux

14. Lille Niklas är 5 veckor gammal och kommer med båda sina föräldrar till BVC. Föräldrarna är bekymrade för att Niklas har börjat kräkas så mycket i samband med att han ammas. Han har kräkts lite förut, men absolut inte som nu då kräkningarna sprutar fram. Detta har pågått några dagar och föräldrarna tycker han är påverkad och att han ser bekymrad ut. När du väger honom ser du att han gått ner i vikt sedan han vägdes sist. Vad säger du till föräldrarna och vad gör du i denna situation?

• 2små2stora

William blev sjuk förra veckan och blev inlagd på sjukhuset. De fick lite bekymmer på morgonen för den undersköterska som har hand om de rum som vi låg på är även inblandad i frukosten. Så vi såg inte skymten av någon uska utan bara sjusköterskor för de har ägg till frukosten. 
    Jag sa till att den som tar i ägg får inte ta i William för det har vi sett att det inte fungerar. Nu har vi dessutom tagit bort ägg helt hemma och då är han fin i rumpan, tills vi var hemma hos mina föräldrar i söndags och han provsmakade mormors plastredskap. 

• 2små2stora
    t0va skrev 2011-10-27 13:34:37 följande:
    På fråga 14 är svaret, "jag säger åt föräldrarna att alla barn kräks och avfärdar deras oro med att de matar fel, troligen ger de för mycket mat så barnet kräks upp överflödet och för sällan, därför går barnet ner i vikt" Sen skickar jag hem familjen och går och fikar. 

:D
    Eller vänta en vecka och kom tillbaka för en ny viktkontroll
Svar på tråden Allergitråden