Allergitråden
Nu ska William vara mjölkfri också förutom ägg.
Nu ska William vara mjölkfri också förutom ägg.
Doktorn frågade om jag fixade mjölkfritt själv eller om jag ville ha hjälp av dietisten. talade om för henne att jag klarade det själv.
Köpte sempers mjölkfria fullkornsvälling idag och den är ju hutlöst dyr. 2 liter färdig välling kostar 48kr köper man den vanliga kostar 5 liter 45kr.
det finns en sida i tyskland där man kan beställa bla mjölkfri välling, gröt
medineo.de
Tror ni jag klarar denna studieuppgift
6. Det är inte ovanligt att barn under 1 år reagerar mot innehållet i vissa födoämnen, ofta komjölk och gluten. Hur kan händelseförloppet beskrivas av föräldrarna och vilka reaktioner/symtom anger de på dessa födoämnesreaktioner? Ange hur en utredning och eventuell behandling av komjölksallergi och glutenintolerans går till.
14. Lille Niklas är 5 veckor gammal och kommer med båda sina föräldrar till BVC. Föräldrarna är bekymrade för att Niklas har börjat kräkas så mycket i samband med att han ammas. Han har kräkts lite förut, men absolut inte som nu då kräkningarna sprutar fram. Detta har pågått några dagar och föräldrarna tycker han är påverkad och att han ser bekymrad ut. När du väger honom ser du att han gått ner i vikt sedan han vägdes sist. Vad säger du till föräldrarna och vad gör du i denna situation?
William blev sjuk förra veckan och blev inlagd på sjukhuset. De fick lite bekymmer på morgonen för den undersköterska som har hand om de rum som vi låg på är även inblandad i frukosten. Så vi såg inte skymten av någon uska utan bara sjusköterskor för de har ägg till frukosten.
Jag sa till att den som tar i ägg får inte ta i William för det har vi sett att det inte fungerar. Nu har vi dessutom tagit bort ägg helt hemma och då är han fin i rumpan, tills vi var hemma hos mina föräldrar i söndags och han provsmakade mormors plastredskap.