Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

LokesMammi skrev 2011-09-27 14:03:02 följande:
    Är det ngn som kan ngt om stenfrukter? Tyckte sonen fick reaktion på äppelmos (egen gjord) men han klarar av o äta aprikospuré o katrinplommonpuré. Ingår inte dom i samma familj?
    Ska testa o koka äpplen igen. Har gett honom även fryst melon som jag mixa, som jag är osäker på om han reagerade på el inte. Är väl också stenfrukt?
    Äpple är väl ingen stenfrukt, den har ju flera kärnor. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    LokesMammi skrev 2011-09-27 14:47:19 följande:
    Är den inte? Äpple o päron? Vad ingår dom i för familjer?
    Har för mig att dom är stenfrukter...........
    Definitionen på stenfrukt är att det endast är 1 Kärna.

Äpple kommer av en ros-släkt
    http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84pple 
  • 2små2stora
    Tibell skrev 2011-09-27 21:17:57 följande:
    Hon åt alltså äpplet i Lördags
    Åt hon med eller utan skal. Ofta blir det värre med skal
  • 2små2stora
    Tibell skrev 2011-09-27 21:33:04 följande:
    Utan skal..
    Ibland kan det skilja mellan sorter också.
  • 2små2stora

Bobbosmamma: det kan vara svamp också. Dottern blev jämnt röd i underlivet och sonen blev röd och prickig, båda hade svamp fast det såg helt olika ut.

• 2små2stora
    Tibell skrev 2011-10-03 18:03:01 följande:
    Tova ; skönt att han redan är bättre :) gör så ont i mamman när de små är ledsna och har ont !

Bella har varit en riktigt gnällmaja idag.. Och det är INTE likt henne :/ hon är i normala fall den gladaste tjejen i byn.. Det enda hon gått runt och sagt idag är " Bäja Bella mamma, bäja mig "
    Såg att hon är prickig och röd på underlivet och illröd i rumpan :(
    Hur det nu går till då hon inte ens bajsat idag ?
    Från kisset

W är röd och bläsig i rumpan efter lördagen då det stod mellan lasagne med ägg, eller burk mat med "kan innehålla spår av ägg" eller vrålhungrig bebis. Det blev burkmaten. Men han verkar inte få ont i magen ägg längre. 
  • 2små2stora
    Tibell skrev 2011-10-03 18:29:19 följande:
    Ja det kan det kanske vara.. Stackarn är snustorr och illröd i både underliv och rumpa.. Ser nästan sårigt ut.
    Prickarna sitter på ovansidan ( mot magen ) på underlivet

Usch då :( hoppas han inte mår allt för dåligt ! Han reagerar inte luftburet längre eller ? Och inga kräkningar mer ?
    Nej vi tror inte det. Men han reagerar om någon tagit i ägg och sedan tar i en leksak som han stoppar i munnen. 
  • 2små2stora

Jisses vilken natt. W har haft jätteont i magen och bajsar jätte illa och slemmigt. Pratade med köket nu och ägg har det inte använts alls till maten. Den enda jag kunnat läsa ut av innehålls förteckningarna är att det skulle kunna vara är senap. Det har han aldrig ätit tidigare. 

• 2små2stora

Om inte han också reagerar på soja förståss för det var guarkärnmjöl i majonnäsen.

• 2små2stora
    mithrandil skrev 2011-10-06 20:21:16 följande:
    Tack! Ja, lite så jag tänkte med. Kan ju inte vabba hela vinterhalvåret.
    Just nu ger vi bara pulmicort, hon rosslar ju bara och hostar mycket när hon är ute eller på natten. men hon har inga indragningar så jag har inte gett nån airomir ännu.

Jag som precis blivit så säker på att hon inte hade nån astma. Verkar bara ha varit sommaren som gjort henne bra. Ser inte fram emot en vinter som den förra.
    Ska pulmicorten komma ned ordentligt och göra nytta behövs det airomir innan.  Rossel och hosta är tydliga tecken på astmabesvär så nog behöver hon airomir också. Väntar du tills hon får indragningar har du väntat för länge och då tar det mycket längre tid att få henne bra igen. 
Svar på tråden Allergitråden