Allergitråden
Igår hade vi Theos ettårskalas, han fick fruktsallad och pannkakstårta och köttbullar. Var en höjdare. Jag förskte vara lite taktisk och satte honom brevid min mormor, hon lyssnar på vad jag säger och det jag säger gäller. Alla andra brukar försöka stoppa i honom en massa saker men hon såg bara till att han åt det han hade på tallriken som jag gett honom.
Men han blev dålig igår kväll. Han somnade i morfars knä medans jag och sambon packade bilen inför hemfärden idag. Men sen efter ca 30min så vaknade han och var superledsen, jag hörde skriken när jag stod utanför. Han kom inte alls till ro, men efter 30min till så började det bli bättre. Då hade han fått nästan 3dl ersättning. Så somnade han om i någon timme men när jag gick in för att lägga mig så vaknade han och grät och skrek. Då gav jag 1 dos alvedon, det brukar hjälpa.
Han sov 2 timmar men vaknade sen igen flera gånger och var otröstlig, ville inte ha flaskan och skulle inte ligga ner. Så jag och sambon växlades om att sitta med honom mage mot mage. Sambon var snäll och tog och satt nästan en timme så jag skulle få sova. Är jag som kör bilen eftersom han inte har körkort.
Trots att Theo inte kom till ro förrens vid 22 och hade många uppvaknanden på natten så vaknade han 8 och ville upp. Idag var han lite orolig och sov dåligt i bilen hem men nu ikväll så somnade han som vanligt. Hoppas han får sova bättre för imorgon har vi första dagen på förskolan.
Men blir det inte bättre så får vi väl gå dit på info och prata om vi inte ska skjuta upp det en vecka.
Jag kommer bara inte på vad han kan ha fått i sig. Han gick inte runt i hos allas famnar igår utan satt i sin stol eller kröp på golvet, eftersom det var 2 hundar där så fanns det inget ätbart han kunde få tag på, hundarna var snabbare ;)
Funderar på om han kan ha reagerat på mildan, det har gått tidigare eller om det är något i stekpannan som användes. Är så jobbigt att inte ha stenkoll. Funderar på om vi ska ta med egen stekpanna nästa gång. Kastruller verkar fungera för han har inte reagerar annars på maten men inte heller när jag gjort pannkaka där.
Blir galen på att inte veta om det är pga. allergin eller något annat. Men det känns som om det är något med allergin.
Det kanske räcker för att han ska reagera.