Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

Agnes72 skrev 2011-08-05 20:48:15 följande:
    Hej, ställer min fråga här, osäker på hur aktiv mjölktråden för barn och vuxna är.

Någon som vet om det finns skorpmjöl, som är mjölkfritt?
    Har en son på 3,5 år och han är mjölkprotein allergisk.
    Vi har använt Wasa och I love Eco från ICA till vår dotter.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    Agnes72 skrev 2011-08-05 20:51:13 följande:
    Tack så mycket!
    Åker till ICA imorgon då
    Läs på kartongen för säkerhets skull.

Ska du baka fungerar det fint men mannagryn också. 
  • 2små2stora
    LokesMammi skrev 2011-08-05 21:22:45 följande:
    Inte märkt ngt konstigt med hans bajs o kiss. Blir inte röd, men han har likadana prickar på skinkorna. Komma till ro har han inte gjort på evigheter då det kliar på honom. Har börjat med tavegyl igen. Spyr gör han bara när han ammar!
    Kan det vara tvättmedel, tvål eller liknande han reagerar på. 
  • 2små2stora
    LokesMammi skrev 2011-08-05 21:46:57 följande:
    Oparfymerat tvättmedel. Tvål använder vi ibland o vi har apotekets babytvål.....
    Har en kompis vars dotter är jättekänslig för pulvertvättmedel. Hon klarar bara av flytande tvättmedel.
  • 2små2stora

W är prickig lite varstans ansiktet, runt och i munnen, rumpan men verkar inte lida av det. Så just nu gör jag inget utan låter det vara tills vi varit hos doktorn med honom.

• 2små2stora
    annakoh1209 skrev 2011-08-08 21:14:39 följande:
    vilken är gjort på sojabönor?? 
    tofu görs på sojabönor.
  • 2små2stora
    Tibell skrev 2011-08-10 20:28:42 följande:
    Suck suck suck
    Precis haft en av de jobbigaste nattningar av Bellabusan
    Antagligen har hon fått i sig något galet och skulle INTE sova
    Tillslut gav hon upp och somnade på mage med benen uppsträckta under sig och med rumpan i vädret. Precis som hon alltid gör vid magont =(

Och såhär ser hon ut i ansiktet...

Syns kanske lite dåligt men det sträcker sig från under ögat, ner på kinder, runt munnen och vidare likadant på andra sidan. Gillar INTE när det sätter sig i ansiktet =(
    Hennes ena öga var svullet med upptäckte jag sen men det kanske lika gärna berodde på att hon varit ledsen så mycket ??
    Vi har i allafall tid till allergimottagningen den 31:e då nya tester ska tas och vi ska få träffa hennes nya läkare.
    Ska be om en ny födoämnespanel ( + lite till ) och se om några av siffrorna ändrats sedan sist ( januari tror jag det var )
    Då visade hon pos på cashew och mjölk..
    Usch, sådan där utslag har W fast bara runt munnen och på hakan. Får han minifom så får han inte ont i magen, men annars så sover han som Bella och stökar hela natten.
  • 2små2stora
    Trollie skrev 2011-08-10 20:34:57 följande:
    Hej!

Skulle behöva lite hjälp, vi ska ha fyraårskalas, och en av dom små gästerna är mjölkprotein- och äggallergiker.

Kakan ska jag baka själv så där har jag koll, men hade tänkt använda Ohojs chokladsås som en del av fyllningen, ser nu att den kan innehålla spår av mjölk.
    Vågar jag använda den eller ska jag göra egen, vill verkligen inte att hon ska bli sjuk.

mvh Lena
    Gör egen, det är säkrast.
  • 2små2stora

Efter att ha slutat med färdig barnmat är nu W's prickar som han haft i ansiktet borta. Så nu får jag börja från början igen för att hitta vad det är han inte tål. Det hade ju varit praktiskt om han hade lite utslag i alla fall när han ska till doktorn nästa vecka.

• 2små2stora

Tes: tomat får han i maten jag lagar, även morötter. Det är det som gör det så svårt. Tidigare åt han nestles mild fullkornsgröt men den fanns inte sist så då bör det semper istället

Svar på tråden Allergitråden