Inlägg från: 2små2stora
|
-
-
Det var lite det jag menade att det kanske inte alls sjun kit så mycket utan att det ligger konstant runt 93 men att hon var lite intorkad och då fick ett "falskt" högre värde. t ex efter en magsjuka kan ma tillsynes jätte högt Hb.mithrandil skrev 2011-04-04 13:44:36 följande:Det var inte värdet i sig hon reagerade på utan att hon sa att det sjunker ganska snabbt.
Missförstod dig visst. Minns inte hur hon ätit men hon har till och från ätit lite halvkonstigt så då kan det kanske vara det.
Hur lågt kan det vara innan man blir orolig?
Svårt att säga mycket beror på hur de mår för övrigt. -
Al och hassel håller på nu och har gjort sedan i februari.Tibell skrev 2011-04-04 18:53:15 följande:Någon här med pollenallergiskt barn som börjat märka symtom ??
Tilde vet vi sedan hon pricktestats att hon inte tål gräs och björkpollen.
Och nu har hennes näsa runnit i kanske 2 månader..minst.
Om det är en envis förkylning eller allergi kan jag inte svara på..
Men nu rinner den mer än den gjorde förra veckan och det är endast genomskinligt.
Idag var hon även något röd i ögonen..
Kan det vara pollen redan ?? -
Jag skulle testa med neocate active eller advance som är för barn från 1 år.tes 75 skrev 2011-04-05 07:18:33 följande:hur viktigt skulle ni säga det är att berika hemgjord rismjölks- & rismjölsbaserad välling och gröt med ersättning till barn över 1 år som ligger över normalkurvor på vikt & har god aptit på det (lilla) de kan äta? våra barns dietist tycker vi bör berika, men efter att ha testat Neocate LCP nu i helgen, med nässelutslag på den ena & slemmig avföring på den andra som resultat, så känns det som vi vill strunta i det helt. Althera funkar inte heller. Sempers mjölkfria och Enagos grötar & vällingar går inte då båda är allergiska mot sädesslag + majs. vi bör förstås prova neocate igen för att se om det kanske var tillfälligheter att båda blev dåliga, men särskilt hoppfull är jag inte.
http://nutricia.se/mjolkfritt---neocate-active/
Vi berikade inte J's mat med något extra doktorn tyckte inte att det behövdes. Men på henne tog vi bara bort mjölk och soja -
Sempers köttfärssås är den enda som är äggfri. HIPP har inte ägg i men pastan görs i samma fabrik som annan pasta med ägg.LillSkruttet skrev 2011-04-05 10:42:20 följande:Ja, ibland är det inte mycket som behövs. Bara att få en stund för sig själv när man slipper ha ögon i nacken och huvudet på skaft hela tiden. Bara att få sänka axlarna lite och bara tänka på sig själv några minuter.
Skönt att tänderna kommit och att det är lugnt där en liten stund. Hopas det blir bättre med maten. Leo älskar också fruktpuréerna, han skulle kunna leva bara på det om han fick välja, men det får han inte. Han har dock upptäckt att det är gott med spaghetti och köttfärssås (sempers från 6 månader är äggfri) och så biffstroganoff och ris med kyckling och grönsaker. Så de puréerna cirkulerar vi på till lunch för tillfället. Inte så mycket variation, men han äter en hel burk med god aptit och huvudsaken är ju att han äter eftersom viktuppgången är lite dålig.
Jag ska försöka hitta vilostunder. Hoppas att du också kan lyckas få lite välförtjänt vila.
Jag fick 4 gratis burkar från Hipp då jag var på dem om att spår av ägg inte bör stå på undersidan av förpackningen.
Sempers lasagne är äggfri också men innehåller mjölk. Den ska idag få stå för mitt vetetest på W. -
Håller på och gör chokladtårta men vad ska jag täcka den med. Har "smör"kräm som fyllning.
-
Lillskruttet: Vi har ett köksskåp som medicinskåp. Fast det räcker inte riktigt till det heller.
-
Det värsta är att det är så stora kartonger till allt vi har.LillSkruttet skrev 2011-04-06 15:46:35 följande:Ska man skratta eller gråta? Det är ju tragiskt att barnen har så mycket mediciner. Maken föreslog att vi skulle köpa fler medicinskåp till skrubben. En idé också iof, men det känns ju helt galet att ens behöva tänka på det.
-
Neocate, calogen och maxijul har ståendes i matkällaren för J vägrar allt av det. Hon lever på Oatly glass, kall korv, kall nyponsoppa och smörgås med leverpastej och havredryckMama Law skrev 2011-04-06 19:30:17 följande:Ja det där med medicinskåp.... Vi har fyra barn alla har egna astma mediciner, det är aerius på alla, singulair på 3, anapen på 2, melationin och equasym på 1, ögondroppar på 2 och avamys på en. just nu äter 1 även penicillin. blääää säger jag bara för mediciner samtidigt som det är bra att dom finns. Känns som om det inte finns en vrå där det inte finns medicin. Ja så har vi ju neocate på en med.
-
Det går alltid att pricktesta, men de gör det helst efter säsongen. Du kan ju testa med aerius i 2 veckor och se om det har någon effekt.