Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

W verkar inte reagera när han får ägg på huden utan det måste igenom systemet först. 
    Han provocerade sig själv genom att sno en slickepott ur diskmaskinen och resultatet blev en rumpa full av små små nässelutslag som lätt gick sönder precis där bajset legat mot huden.  

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora

Har fått W's provsvar nu och de var negativa på allt. 

Så nu ska vi se om han håller sig frisk tillräckligt länge i höst för att jag ska våga testa med ägg. Doktorn vill att vi har testat innan det blir dags för 18mån sprutan.  Reagerar han på ägg får han ta sprutan på sjukhuset.

• 2små2stora
    t0va skrev 2011-08-31 16:18:42 följande:
    Men så skönt :) Har han reagerat på ägg innan eller har ni inte testat förut? Vi har inte kommit så långt att vi testat ägg jag har varit på gång men då har det kommit annat emellan. Jag tror inte han är allergisk emot det men man vågar ju inte tro att det ska fungera. 

Hoppas det går bra för er :)  
    Har har reagerat väldigt på ägg (när jag ätit och sedan ammat) men det måste ned i magen för att han ska reagera på det.
  • 2små2stora

Då var första lunchen på dagis avklarad. Och efter vilan är W helt rödprickig i munnen, på tungan och läpparna. Frågan är av vad? De fick stekt falukorv och pulvermos till lunch.

• 2små2stora
    skånegås skrev 2011-09-07 14:23:14 följande:
    Usch!! Fasar för att lämna min på dagis innan allergierna växt bort... Vet du något W inte tål?
    Han är allergisk på ägg och verkar även reagera på mango
  • 2små2stora

Maten kommer från ett centralkök. Ketchup äter han inte (än). Det kan ju även vara så att den pipmugg han drack ur inte blivit helt ren från ägg.

• 2små2stora
    Kavat skrev 2011-09-07 18:26:35 följande:
    Men reagerar han inte luftburet också, eller funkade det nu?

För vad jag har förstått så kan ju t.ex tre ägg luftburet funka men inte tjugo...
    Luftburet verkar fungera. 
    Men de äter inte "vanliga" ägg på dagis mer än till påsk och jul.  Ingen mat lagas på plats trots att de har ett nytt fint kök. 
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2011-09-07 18:54:10 följande:
    Fast de gör de inte på vårt dagis heller. Äts inte kokt ägg och hela personalen förklarar så fint att de inte har ägg så det behöver vi inte vara rädda för..
    Men de har majonässåser av rått ägg när de har fisk och lite andra rätter med kall sås till. De har pannkaka med ägg osv. Så de har visst ägg, men ingen i personalen verkar förstå det trots att jag hur många gånger som helst försökt förklara att det visst finns ägg i lokalerna... Kokerskan, städ/extra personal har dock totalkoll förstås!
    Fast sånt äter vi hemma med, men det är iofs ingen som släpper ned så mycket på golvet här.

De utslag han har nu är på läpparna insidan av munnen och på tungan så de kommer av att han ätit något.

Han är som tur är inte lika känslig som dina pojkar.

Men de lär få se till att skura golvet efter att de ätit pannkaka i morgon, och tvätta alla barns händer innan de tar i några leksaker innan de släpper ned honom på golvet igen.
  • 2små2stora

Inga prickar efter dagens lunch Alla barnen lotsades genom hallen till tvättrummet efter pannkakorna hållandes i en fröken för att inte ta i något.  Det verkar ha fungerat bra. 

• 2små2stora

Jag undrar vad W har stoppat i sig. Han har sedan i fredags kväll bajsat gulgråvitt/beige löst, lite slemmigt. Vidrigt luktande bajs. Resultatet är att han är sårig, prickig röd i rumpan Fick tom byta blöja i natt och han som inte har bajsat på natten sedan han var 1-2 månader. 

Svar på tråden Allergitråden