-
Tackar som frågar =) Vet inte, på personalen lät det ju som att han var helt igenkleggad hela han men när jag hämtade honom var han bara lite rinnig i ögonen (fast det var grönt och lite tjockt). Tvättade honom ordentligt med vatten när vi kom hem och sen kom det inge mer, så jag har ingen aning vad det var?Kavat skrev 2011-04-12 18:06:31 följande:Hur har det gått? Kom ni fram till något?
-
Nepp, han har faktiskt varit fri från förkylning i hela 1,5 veckor nu *kors i taket*Tibell skrev 2011-04-13 07:07:24 följande:ViFrånLandet : Skönt att det inte var värre! Är han förkyld? Min stora flicka får ofta gegg i ögonen i samband med förkylning. Ni har inte fått göra några nya allergitester?
I ärlighetens namn har jag inte ringt varken läkaren eller sietisten ang räkorna, kändes som en lätt sak att undvika... Planen är att vi ska börja provocera med mjölk till helgen då sambon har semester nästa vecka, får väl se hur det går med det. Efter det ska vi ha uppföljningssamtal med dietisten och ev läkaren.
Nu kom lilleman för att mysa innan dagis, återkommer i eftermiddag! =) -
Haha, ja - vi får väl se när vi träffar svärmor nästa gång helt enkeltKavat skrev 2011-04-14 08:39:23 följande:Låter ju lite misstänkt ändå... Ni får väl se nästa gång det är smörgåstårta.
-
Ser att en del redan kommenterat det där med vaccin men jag skriver ändå. Enligt vårt bvc är det inte ägg i de första två vaccinen, däremot kan det finnas spår av den man tar vid 18 månader... Just därför fick vi inte ta det på bvc utan ska till barnmedicin på fredag, får väl se hur det går. Står på remissen att vi ska stanna minst en timme efter sprutan för att se om det blir några kraftiga reaktioner...
Och på tal om det kom jag på en dum grej, så korkat - vi började provocera med mjölk idag! Får väl se om vi hinner se några reaktioner på det innan fredag... Och om han reagerar på mjölken, då borde väl vaccinreaktionen kunna bli värre (för ägg VET vi han fortfarande är allergisk mot...) Suck, vad less jag blev på mig själv nu -
Vad roligt att läsa! Lilleman är ju bara drygt 1,5 år ännu men vi hoppas så klart kunna ta med honom ut och äta när han blir äldre, då ska jag göra som du - tack för tipset!Mela78 skrev 2011-04-18 21:29:44 följande:Har inte läst på länge här och som vanligt har mycket skrivits, hinner inte läsa ikapp.
Vill bara dela med mig. Jag har varit väldigt nervös för att äta mat på restaurang med barnen, har varit så rädd att det ska bli fel och att jag faktiskt tycker att det är skämmigt att rabbla upp en evighetslång tål inte lista med allergener som måste undvikas. Men i helgen tog jag mod till mig, uttrustad med ett dietkort utefter dotterns allergier gick vi på restaurang och valde ut en rätt på menyn som verkade vara enkel att anpassa. Frågade sedan om de kunde anpassa rätten till dotterns allergier och gav det inplastade kortet till servitrisen. Dottern fick god mat, vi andra likaså. Fick väldigt bra bemötande och både serveringspersonal och kökspersonal var glada för det inplastade dietkortet som de fick ta med sig in i köket för att kontrollera att maten passade dottern.
Jag använde denna sida för inspiration förutom allt jag läst här i tråden
www.levamedallergi.com/Content/Live/mittAller...
www.levamedallergi.com/
-
Spänningen är olidlig vid denna mjölkprovokation kan jag lova..! I förrgår fick han vanligt bordsmargarin på risbrödet och igår 1tsk mjölk i middagsmaten. Sov oroligt inatt men det gör han ju till och från, han verkade iaf inte ha ont. Han är på otroligt bra humör! Men när jag skulle byta bajsblöja innan lunch var det en halvhård klutt i blöjan, inte alls så där kladdigt som det varit på sista tiden... Får väl se hur det utvecklar sig, idag är det 2tsk i maten som gäller (han får ju inga farliga reaktioner på mjölk, därför tyckte dietisten vi kunde öka ganska snabbt), Ni kan väl hålla era tummar för att dagens bajsblöja bara var en tillfällighet och att resten av provoceringen går bra..? Vore ju underbart om vi kunda stryka mjölken från allergilistan (Hoppet är det sista som överger människan har jag hört )
-
Skräp också, lilleman vaknade redan 3:30 inatt och ville inte somna om, men lyckades få honom att slumra i kortare stunder fram till 6. Var på riktigt myshumör på förmiddagen, ville inte leka och stimma som han annars gör... Ätit som en kratta, svår att söva och sov oroligt och betydligt kortade middagslur än vanligt och vaknade hysteriskt ledsen nu vid 15. Inte bajsat än idag, vilket faktiskt oroar mig då det inte hänt sedan innan vi tog bort mjölken vid 9-10 månaders ålder... Så min fundering: ska vi avbryta provoveringen eller testa någon dag till för att vara helt säkra? Om vi ska fortsätta, ska vi ge 2tsk som igår eller höja till 1msk som tänkt idag? Tänk att det ska vara så mycket lättare att ge andra råd än att kunna tänka till själv...
-
Tack för svar!Kavat skrev 2011-04-20 15:55:05 följande:Ta bort!
Sena reaktioner blir sämre i efterhand så gårdagens mjölk kommer nog reaktionerna idag osv. Jag hade absolut slutat och om ni fortfarande osäkra när han blivit bra igen (det är ofta då man kommer på att oj, var det så här han mår egentligen) så gör ni om det lika försiktigt om en månad eller när det känns ok.
Vi avbröt, får testa vid ett senare tillfälle. Han har iaf bajsat nu, två gånger till och med! Dock både små harkluttar och slemmigt, superillaluktande... Så vi känner oss nog ganska säkra nu! Ska ringa dietisten framöver och höra hur planen ser ut här näst, spännande! -
Gabriel har bara fått betapred på sjukhus, då fick han 10 (mg?) upplöst i en spruta, sån utan nål som man ger i munnen. Sen fick han aerius i 5 dagar efteråt... Nässelutslagen försvann omgående och kom inte tillbaka, inga biverkningar vad vi märkte.SmillaMilla skrev 2011-04-20 19:32:39 följande:Hej! Någon här som fått betapred till ert barn? Hur ger ni då? Någon som fått att nin skall ge under flera dagar? Hur stor dos? Hur har barnen reagerat?
Vad ska ni ge emot? Fick ni ingen information om hur ni skulle ge det? -
Miracle maker: Oldas rismjöl/risgröt är särnärmärkt så det är ok, innehåller bara ris och vatten (sonen får också den på livsmedel)