Tibell skrev 2011-05-20 21:31:20 följande:
Alrro : Tack =)
Sitter här och är lite ledsen inombords.
Idag när jag hämtade flickorna på dagis berättar fröken att barnen ätit chokladpudding till efterrätt.
Eftersom jag antog att även mina barn fått frågade jag hur de hade lyckats få smeten att stelna eftersom jag aldrig lyckats med det.
Då svarade fröken " Nä Tilde fick ingen, hon protesterade en del såklart men sen gick det bra ".
Nähe svara jag , fick hon en glass istället eller ? " Nej ett päron"
Hur kan de på fullaste allvar tro att en 4 åring nöjer sig med att päron när alla andra dagisbarnen sitter och glatt smaskar i sig chokladpudding och antagligen gick och pratade om det efterråt ??
Min älskade lilla Tilde som alltid ser till att alla ska ha lika och alltid är väldigt mån om alla andra fick sitta där och bli utan..
Jag har sagt åt dem att gärna säga till mig innan de ska ha glass/tårta/bullar eller liknande så jag kan fixa något till flickorna om de är osäkra. Men nej då, ett sketet päron fick hon =/
Ni må tro att det gör vansinnigt ont i mammahjärtat =/
Ska ringa till köket på Måndag och reda ut det här och åter igen säga till dem att förvarna mig så jag kan ta med något.. Mina barn ska fasiken inte vara utan fler gånger...
Nu ska vi eventuellt börja provocera Tilde med mjölk..
Glutentestet visade neg i allafall och nu mår hon sååå bra med movicolen..
Fy vilken dålig stil, stackars Tilde =(