Inlägg från: ViFrånLandet |Visa alla inlägg
  • ViFrånLandet

Allergitråden

LillSkruttet skrev 2011-05-30 08:50:40 följande:
    Ringde 1177 idag och bollade med sköterskan. Hon ringde barnakuten och konfererade med dem, sedan återkom hon och sade att sköterskan där var helt ense med mig, han bör komma in och kollas, det här måste få ett slut!! Lite glad, samtidigt som tårarna bränner innanför ögonlocken just nu.....
    Åker in så snart vi gjort oss i ordning. Återkommer och berättar hur det gått senare.
    TACK allihopa!!! Kyss
    Åh så skönt att höra att iaf någon inom sjukvården verkar ta det på allvar! Lycka till! KRAM!
  • ViFrånLandet

Har lite problem med FL, kan oftast inte skriva?? Och nu har jag såklart ont om tid och hinner inte kommentera någon annans inlägg...

Jag tror G tål det pollen som är ute nu (gräs?). Pappan i huset har väldiga problem men lilleman mår hur fint som helst, både ute och inne! Så förhoppningsvis är det bara björk han reagerar på =) Så nu håller vi alla tummar och tår för att jag inte sagt det för högt för tidigt utan att får må bra och njuta av våren/sommaren!

Ha en fin kväll allihop!

• ViFrånLandet

Älsklingen: Usch, stackars småtjejerna =( Finns det ingen annan nässpray ni kan ge till minstingen, eller är hon för liten för allt kanske..?

• ViFrånLandet
    mithrandil skrev 2011-06-09 23:03:38 följande:
    Japp, har dubbelkollat. Risentas bovetemjöl och där står på högra sidan av baksidan, kan innehålla spår av soja.
    Va!? Hmm, konstigt... Har inget bovetemjöl hemma nu men däremot boveteflingor och på den påsen står det inget sånt iaf. Kikade på risentas hemsida om det skulle stå något där men icke... Mycket mysko med tanke på att de särnärmärkta!
  • ViFrånLandet
    Tibell skrev 2011-06-12 07:19:58 följande:
    Tildes mage morgon

Och kväll....

OJ! Hade hon fått pasta under dagen? Det är då definitivt inga fel på dina ögon, hon ÄR supersvullen - stackaren =(
  • ViFrånLandet
    mithrandil skrev 2011-06-12 13:12:18 följande:
    Vad tror ni, är RiceDream okej eller inte?
    Beror helt på hur känslig man är skulle jag säga, vår Gabriel dricker den utan problem (allergisk mot havre och vete... inte provat de andra sädeslagen). Tycker ni det är värt att testa, så testa. Om ni inte vill riskera - ta carlshamn istället... Blev du nå klokare? ;)
  • ViFrånLandet
    Tibell skrev 2011-06-12 21:35:42 följande:
    Har pratat med mannen nu och visat honom bilderna på tildes mage. Han blev faktiskt riktigt chockad. Han, precis som jag, har inte tänkt så mycket på skillnaden eftersom den sker gradvis under hela dagen.
    Så han tyckte med vi skulle testa fritt från sädesslag. Man kan ju inte förlora något på det.
    Och jag har en viss känsla av att hennes förstoppningar, orolighet/rastlöshet, extrema gnäll och trötthet hänger ihop med den svullna magen.
    Ska även ringa hennes läkare imorgon och kolla om de vill göra fler allergitester..

SÅ skönt att han faktiskt höll med.. Och att det inte är något fel på min syn ;)
    Heja heja =)
  • ViFrånLandet
    LokesMammi skrev 2011-06-13 21:07:02 följande:
    Hej! Min son har varit prickig sen han var drygt månaden. Nu är han fem månader. För två veckor sen fick jag äntligen träffa en läkare på barnakuten som tog blodprov för o se vad han är allergisk mot. Har varit mjölkfri sen 12 maj då min bvc sköterska misstänkte komjölks allergi. Nu har jag varit på barnkliniken och fått svar på hans kliande utslag. Han är allergisk mot komjölk, vete och ägg. De tog mera blod för o se soja, råg o någe mera. Så nu eftersom jag ammar ska jag vara mjölk o gluten fri. Var och handlade lite glutenfritt bröd idag. Lite utbud fanns det. Även hämtat ut lite salvor o mediciner till pluttskrutt!

Du vet säkert detta redan men gluten och vete är inte samma sak... Så tänk på att inte alla glutenfria produkter funkar om du ska köra helt vetefritt, då lär du köra naturligt glutenfritt.

Hoppas lillkillen blir fri från sina prickar och att han slipper ytterligare allergier!

• ViFrånLandet
    LokesMammi skrev 2011-06-13 21:37:56 följande:
    Får äta vete stärkelse men inte vete.....hon pratade om glutenfritt......ska träffa en dietist som ska prata om mat sen....... men som jag fattar det så är det vetemjöl som jag ska undvika.......... eller?
    Förlåt om jag satte griller i huvudet på dig, inte min mening förstås! Vår son är allergisk mot vete och tål inte heller vetestärkelse, men man kan ju vara olika känslig... Men man brukar rekommendera att ta bort allt först, tills det att barnet blir helt bra och sedan tillsätta saker eftersom för att se om det funkar eller inte... Så om jag vore du skulle jag hellre välja naturligt glutenfria produkter till en början, men så är jag lite nojig av mig också ;)
  • ViFrånLandet

Förresten tjejer, jag har ju glömt att berätta - Gabriel klappade en hund utomhus förra helgen utan minsta reaktion! Och då menar jag verkligen noll, inte ens en liten nysning eller tår i ögat! *halleluja och kors i taket* =D Ska dock prova fler gånger utomhus, och kanske lite mer än bara en klapp, innan vi testar inomhus... Men tänk, kanske har hans hundallergi vuxit bort..!?

Svar på tråden Allergitråden