Allergitråden
Kan man gå till mcdonalds och vara glutenintollerant?
Hur är det med oljan de friterar pommes i. Där måste de väll också fritera nuggets?
Gluten fritt bröd såg jag på hemsidan att det finns.
Har ni några bra förslag på sås utan allt (vete, majs, mjölk, soja osv)? Brukar göra på rismjöl och risdryck men den blir ju tämligen tråkig i längden.. Vill få till någon form av brun-/gräddsås som passar till köttfärsbiffar och potatis.. Någon?
Tes och Maralicia: Gör de där järnrika köttbullarna från bloggen, underbart goda! Antar att jag får vispa ner lite rismjöl i stekskyn idag då jag inte har alla saker hemma som ni tipsade om.. Får prova det en annan dag, tack!
Ja ni, det där med medicinskåp... Har visserligen inte jättemånga mediciner till G (pulmicort, airomir, aerius, ventoline + inhalatorer) men så tillkommer sambons astma och allergimediciner också, plus mina migränmediciner mm. Som någon skrev, ska man skratta eller gråta? Specialmaten har vi uppdelat i två skåp här hemma, och så en egen hylla i kyl samt frys... Mycket plats tar det! Och då har vi ju bara ett barn, måste vara tokfullt överallt för er som har fler!
Hej!
Var hem till svärmor igår, var där 1-1,5 timmar innan det var dags för mat... Vilket visade sig vara smörgåstårta med räkor! Eftersom vi redan varit där så länge var det bara att se glad ut och se det som en provocering. Han somnade utan problem men knölade massor på förnatten, var orolig liksom, så till slut tog vi upp honom och gav honom mer Nutra och han somnade om men sov sedan oroligt och vaknade några gånger under natten. Inget konstigt egentligen då han håller på att få ytterligare tänder, inte heller några nässelutslag eller andra symtom så jag tänkte "yes, då var det inte räkorna förra gången ändå", lämnade honom på dagis och åkte till skolan... Men för en stund sedan ringde de och sa att G troligtvis har ögoninflammation på båda ögonen, ena ögat fick han knappt upp och det andra var otroligt geggigt (inte sett det själv än, han sov när de ringde och ska ringa när han vaknat igen)... Så min fråga: kan man bli geggig i ögonen som allergireaktion, ca 12 timmar efter? Nässelutslagen kom ju inte förrän morgonen efter förra gången, om det nu var pga det... Hoppas så klart det bara är en vanlig inflammation men allergimorsa som man är tänker man ju alltid på just allergi