Allergitråden
Han var i ena änden av rummet o i andra änden satt alla andra o på bordet där stod en korg med play-do lera (de använde edn inte men den stod där).
Jag frågade om han hade lekt med leran i dag...då sa de "inte nu i alla fall" (det var fröknar från en annan avdelning. De slås ihop kl. 16 o jag var där 16:45)
"Han är så röd om kinderna" sa jag då....
"ja men han har ju varit ute länge..." var deras svar
Då undrar jag i mitt stilla sinne hur de tänker. Om de tittar på de andra barnen så hade de inte tillstymmelse till röda kinder och han var ILLRÖD...varför skulle han vara illröd när ingen annan ens var lite rosig om det hade med vädret att göra!
Blir galen!!
Har du kollat med kök osv så de inte missat.
Om barnen blir dåliga här så kollar jag alltid med kokerskan först vad som ätits och sen med köket som gör delar av maten och sen med personalen typ. För jag förutsätter att personalen säger till när/om de ser att han fått i sig något olämpligt.
Fördelen är väl att han aldrig plockar upp saker från golvet och äter för han är så medveten att han inte får och att han blir dålig om han gör det! Gör din kille det?
Här har vi inte hittat orsaken till de senaste reaktionerna och det tycker jag känns superjobbigt. Hade man vetat vad det var så hade det varit lättare att åtgärda. Nu har vi sett att det sammanfallit med bröd på lunchen i de allra flesta fall. Men det går ju typ inte att lösa på ett vettigt sätt. Men fortsätter det så här så vete katten. Det är inte värt att han ska reagera flera gånger i veckan. Han mår inte bra av det. Förra veckan tror vi han fick i sig tis och tors, ev också ons och han var jätte dålig hela helgen. Det var först på söndagen som han började bli "ok" i humöret, men då är ju eksem och annat kvar...
Här har sonen nog fått i sig igen... Ätit skitdåligt och världens utbrott så misstänker att eksemen på kroppen kommer imorgon..
Nu har jag tröttnat. Och då har vi inte haft så många "olyckor".