• Kavat

Allergitråden

mithrandil skrev 2011-02-25 13:29:27 följande:

Ett sånt pussel ni alla har att lägga. Blir både imponerad av er och tycker synd om er som har så tuffa allergier att kämpa emot. Stackars barn som inte ens kan finnas i samma rum som man tillagar ett ägg! Men ni kanske börjar bli vana?

Jag och min sambo pratade idag lite om hur vi tycker det fungerar för mjölkfritt för amanda. Lite svårt att veta när det gäller humör och sömn och sådär eftersom hon samtidigt blev sjuk, men vi kom på att hon har inte spytt ens en liten eller haft hård avföring sen några dagar efter vi slutade med mjölkprodukter. det kan väl vara ett litet tecken?

Låter som ett bra tecken! Solig
  • Kavat
    2små2stora skrev 2011-02-25 12:40:56 följande:
    Var på ÖF idag och de hade stekt och kokat ägg till fikat men det verkar ha fungerat för W. De gör det i köket som ligger vid sidan av mellan köket och lokalen finns kapprumet med en stängd dörr mellan. Han har inte kräkts än. Så det verkar som om han reagerar på att man gör iordning ägg men inte när de väl är klara.
    Det var ju skönt åtminstonde.
  • Kavat
    ELI 79 skrev 2011-02-25 16:55:44 följande:
    Ja det hoppas jag också verkligen!!
    Ville bara förvarna dig så du inte blir besviken OM det nu är så att han reagerar!! Men jag håller alla tummar jag har

När han ser ut såhär...vad sjutton kan det vara? Kontakt? Det  kom efter att vi hade ätit mellis. Han fick hårdbröd och mjölk MEN storebror åt vanlig macka och de sitter ju bredvid varandra...det är det enda jag kan komma på?!
    Ser typiskt ut som kontakt... Eller ja, min kille ser ju ut så där i ansiktet när han fått kontak.

Åtgärd: Flytta dem så de inte sitter brevid varandra. Tvätta honom och smörj med Locobase Repair eller vad ni har som funkar bra. Viktigt att tvätta bort annars brukar det bli värre och klia och så blir det värre osv.
  • Kavat

Här hemma har vi en kille som är arg, ledsen, skriker och gapar och beter sig som en barnunge (som han är.. Men han är verkligen fruktansvärt "jobbig". Han ser ut som f-n hela han. Klåda, magen kass och blääää.. Ser ju lite bättre ut idag egentligen än i går (fotade) men ska se om jag får över bilderna vid tillfälle.
    Dock ser det ju inte så farligt ut om man jämför med hur han beter sig. Alltså han är såååå påverkad och hade man bara sett honom utan att veta så hade man nog kanske inte tänkt allergi. Vi har ju smörjt som idioter här och gett aerius. Men jag är osäker om aerius hjälper...?
    Han sov dock i natt, kanske gör det det lite bättre?

Hjälper aerius era barn med sena reaktioner?

• Kavat
    2små2stora skrev 2011-02-25 15:30:21 följande:
    Det tog längre tid för kräkningarna att komma och de var inte lika omfattande. Istället för 30 min tog det 3 tim innan han började kräkas.
    Åh, nej. Läste inte...
  • Kavat

En väldigt "blind" fundering.

Liten blir lite lätt rödprickig över bålen och några små på ryggen. Sammanfaller med att han får lite småsmåsmå blåsliknande miniblåsor bakom öronen och nere mellan hals och skuldra. Sammanfaller också med att han får eksem som blossar i ansiktet och blir röd och lite prickig...
    Detta brukar sällan hända när vi är hemma om det inte är så att mina föräldrar är här.. Men det händer i stort sett alltid om vi är iväg någonstans. Försöker hålla honom till hans filt, leksaker osv, men det är inte det lättaste och vill inte vara hypokondrikern när någon vill hålla honom eller ger honom något.

Han sover ju typ aldrig ändå, men vet inte vad som är vad. Verkar inte må jätte dåligt dagtid nu i alla fall, utan skrattar och är nöjd.

Det blev skitkasst när han åt Althéran för 2 -3 veckor sedan och det var mycket värre när jag ätit torsk. Kan det vara något annat än allergi??? Men då hade han även frätande racerbajs och spydde, det har han inte nu.

Känner att jag blir så insnöad på allergier, men i och med att han inte verkar må så dåligt av det så undrar jag lite om jag bara ska skita i det eller inte...

Jag äter ju penicillin också (helammar i stort) och det kan förvärra allergisk klåda och eksem stod det...

• Kavat
    mithrandil skrev 2011-02-25 20:12:36 följande:
    det kan inte vara värmeutslag?
    Vet att amanda fick sådär för några dagar sen när solen sken för fullt och vi fick 30grader här hemma. precis som du beskriver det. Vi var på bvc samma dag för viktkontroll och vår bvc sköterska sa att hon tyckte det såg ut som värmeutslag.
    Nej. Han får det alltid på bortaplan och sällan hemma. Han kan bäras i sjal och vara jätte varm, nästa svettig utan att bli så...
  • Kavat
    Tibell skrev 2011-02-26 19:50:59 följande:
    Hoppas hon blir bra snart eran lilla snutta =/ Uppdatera oss gärna om ni åkt in och hur det gick. Kram

I morse var lillans "äggfläckar" ( kallar dem för det i brist på annat, de beter sig ju precis som det ;) ) helt hudfärgade. De ser ungefär ut som hudfärgad elefanthud, typ.
    Men nu ikväll vart de illröda igen =0
    Hon har ätit althera, lite strips från mc donalds ( kollade allergiinfon innan och de var ok) och de har funkar innan också, mamma scans köttbullar, potatis . Alltså inget knasigt. Vi har heller inte ätit ägg..
    Tja, hon verkar ju inte ha ont av dem i allafall..

K Kavat : Din son som är bland de känsligaste här inne klarade väl av att äta friterad pommes ??
    Bella reagerde en gång när hon fick på Ikea men har aldrig reagerat på Mc donalds. När hon fick på Ikea blev ju hela hon prickig, Vet ej om det berodde på att de låg på samma tallrik med en sås som var gjort på ägg eller om det legat något på bordet innan...
    Det senaste så har det varit ok ungefär hälften av gångerna. Han har ätit korven på Ikea (avsköljd eftersom de står med korvbröd typ över korven) och pommes (men jag ber alltid att få dem separat i en skål ). På McD har han fått hamburgerköttet till 10:- hamburgarna och pommes.
    Vi torkar alltid av runt där han ska sitta och tvättar händer innan osv, men senaste har det inte funkat alls. Men känns som att han bli känsligare och känsligare..? Eller så slarvas det för mycket...? Det räcker ju med så lite för att han ska bli dåligt.

Idag är han äntligen rätt ok i både humör och hud men äter fortfarande inte ok. Han slutar typ äta nästan när han får i sig saker han inte tål. Och usch, vad man tycker synd om honom och vad hopplöst jobbigt han haft det hela veckan...
  • Kavat

mithrandil,
    hoppas att ni får bra hjälp om ni åker in så hon får må bra. Tyvärr så tror jag att de andra har rätt. Man måste nog åka in och verkligen visa upp hur de har det x antal gånger innan man får hjälp.

• Kavat
    Miralicia skrev 2011-02-26 22:03:46 följande:
    på alla de McD restauranger som jag varit på och det har varit aktuellt att fråga så har de svarat att pommesen friteras separat
    Samma här.
Svar på tråden Allergitråden