trållmor skrev 2011-02-22 11:05:46 följande:
Förlåt att det kommer ett helt egoinlägg, men det känns som ett jättebakslag igen
Vi hade äntligen fått tid hos psykologer för att börja Timons utredning, men så ringer de och vill att han ska göra MR istället den dagen.
Idag lämnade han koncentrationsprover och fick påsatt Embla-plåster. Han fick en väldigt kraftig reaktion på dem, vi satte dem i armvecket och han fick utslag långt åt överarmen och långt åt underarmen.
Han har ju blivit sövd förut, när han var ca 6 månader, men då hade han ju inga allergier heller. Mammahjärtat är jätteoroligt nu för hur det ska gå. Erfarenheter och tankar härifrån om detta?
Nu är inte jag med i förkortningarna, MR? Magnetröntgen va? Varför?
Emblaplåstrena eller plåster överhuvudtaget kan inget av barnen eller jag ha en längre tid på känsliga ställen utan att få eksem. Barnen får lämna blod genom stick i fingret..
På fingret kan vi ha plåster ett tag utan klåda, men när jag hade på magen höll på jag klia ihjäl mig...
Fler som inte tål plåster här så frågan är egentligen vad det är för skit i plåstrena? Vete?
Sövda barn har vi bara haft mellankillen när han bröt benet när han var 2 år. De sövde honom med mask och det blev panik till tusen. Det var ingen som hade förklarat något så han kämpade för sitt liv- riktigt jobbigt för mig som höll honom och sedan efteråt för honom. Om de bara hade gett oss ett par minuter att titta på masken och "öva" istället för att smyga på den och hålla skithårt medans han slogs för livet...
De trodde väl de gjorde rätt men han drömde mardrömmar i en månad efter...
Han hade lätt kunnat "förstå" om man hade förklarat ordentligt även om han "bara" var 2 år.
Så det rekomenderas att öva/förklara innan med masken och ha lite syrgas och göra det lugnt och sansat...
Själva sövningen i övrigt tror funkar fint, den tror jag inte du behöver vara orolig för alls.
Angels C sövdes väl också här för ett tag sedan utan problem vill jag minnas.