Allergitråden
ELI 79 skrev 2011-02-26 22:03:52 följande:
I går blev jag så less på sambon som vill väl men det blir så fel, när det gäller sonen. Han tycker synd om sonens begränsade meny så ibland "sticker han till" honom saker som typ havreflingor mm och jag blir lika arg varje gång.Jag har försökt säga att ju fler ggr du gör så desto mer van blir han ju att han får "andra" saker än det han ska ha. OM han bara får "sin" mat så kommer han ju vara van vid det och inte fråga efter något annat...
I går hade han gett honom 3-5 st havreflingor som t o m var vetekli i!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sonen var givetvis röd om kinderna i går och lite svullen om magen (eftersom han fortfarande är lös i magen efter magsjukan så lär det väl inte sätta sig som förstoppninng denna gång ändå). Försökte prata med honom och han förstod väl men jag blev så less på att aldrig få ett ordentligt "ja jag ska vara jättenoga"
I dag gjorde jag då en sak som eg är sonen som råkar ut för men samtidigt så är det ju sonen som råkar ut för det gång på gång ändå. I dag när vi skulle köpa lördagsgodis ås brukar vi köpa utan glukossirap, finns på en affär i närheten men vi brukar köpa hem så vi har några paket som han får några st av varje lördag.
Denna gång köpte jag vanligt godis med glukossirap i...sonen åt bara 3-4 bitar, sedan ville han inte ha mer, utan ville ha sitt vanliga godis (utan glukossirap) som han givetvis fick. I kväll var han ILLRÖD på kinderna. Sambon var inte hemma när han åt godiset...
När sambon kom hem så bar jag dit E och sa "kolla så han ser ut, han åt 3 BITAR godis, sen ville han inte ha mer och ändå ser han ut såhär!!! Vi FÅR Inte ge honom nåt med vete i..."
Tror och hoppas att han fattar nu!! Jag sa att han är ju jättekänslig..."jo det är nog så" var hans svar då
Tänkte att om han verkligen får svart på vitt så kanske det går in bättre, vet inte annat vad man kan göra?!?
Inte nog med att det är synd om honom, det är ju i förlängningen ni som drabbats dessutom. Det är ni som får ta hans humör, kassa kinder, magen, sömnproblemen. Förstår inte hur någon vill ge sig själv de problemen och "misshandla" sitt barn så som han gör. Sorry, om jag låter hård, men jag undrar hur din man tänker när han ger honom havreflingor med vetekli för att det är synd om honom som inte får som alla andra?!?!?!
Kan du inte sticka till din man lite korv spetsad med tabasco och klipulver ett par gånger i veckan och se hur han mår?