• Allrona

Allergitråden

Jpl - jag läste tidningen på nätet och även jag uppfattade artikeln som att de bara tog allergiprov och litade blint på det. på den vårdcentralen skulle inte min dotter ha en enda allergi :-/

• Allrona

Tova - ring annars Apotekets kundservice eller kontakta närmaste sjukhus dietist och fråga om det stämmer. Det verkar ju inte klokt om det skulle vara så!

• Allrona

Miralicia - jag skulle vilja ha tips på hur man byter ut chokladen i choklakalendern mot allergivänligt. Vad finns det för alternativ? Någon annan kanske kan hjälpa till iof så jag slipper vänta till din julkalender

Sen läser jag gärna recept på goda lussebullar, pepparkakor och kola.

Vad kul att du börjar skriva i bloggen igen. Brukar gå ib då och då och kolla efter uppdateringar

• Allrona

Tack för tipsen om kalendern. Tror inte dotter är så superkänslig mot mjölk så det borde gå bra att använda plasten som chokladen har legat i. Däremot är hon superkänslig mot soja så hur i h....te kan de komma på att göra nytt recept på carlshamn visp och då tillsätta sojalecitin? Grr! Aja, jag får väl testa om hon reagerar, hon älskar ju visp med vaniljsocker och fruktpure.

Det är förresten ett tips istället för glass, vispa carlshamn visp ha i vaniljsocker och fruktpure eller bär och frys in. Supergott enligt dottern

• Allrona

tova - fick du svar på om det verkligen är så att de inte kan skriva ut flera burkar åt gånger som bvc-tanten hade sagt?

• Allrona
    annakohler skrev 2010-11-26 12:42:59 följande:
    hoppar in har två allergi barn
    4åringen är allergisk emot mjölk,jordgubbar, päron
    2åringen är allergisk emot röda bär, päron, äpple, mjölk allt som innehåller parfym i tvättmedel och så vidare
    Välkommen!
  • Allrona

Å tack för infon. Dottern åt lite av den idag för första ggn så vi får väl se om det blir ngn reaktion. Jag tror ju inte att hon är så allergisk mot så lite mjölkproteinet men vi får väl se...

• Allrona

Okej detta är ot men ni brukar kunna så mycket här inne Dottern fick feber i natt, dessutom är hon rödflammig på låren och hela magen. Det är inte upphöjt som vid nässelutslag utan huden är bara rödflammig. Hör det ihop med febern eller vad kan det vara?

• Allrona

Åh suck detta vabbande. Räknade igår ut att vi har vabbat 38dgr på 3 månader! Mest med minsta tjejen som ju knappt har varit på dagis. Den här hösten har vi hunnit med flera febertoppar, förkylningar, svinkoppor, springmask och sist halsfluss! Ja förutom de vanliga astmabesvären då. På tre månader!!! Dessutom dessa ständiga allergiutredningar. Suck! Vi får hoppas att det vänder snart.

Sorry för gnällinlägget men det var skönt att gnälla av sig lite

• Allrona

Min dotter sover extremt dåligt när hon får i sig mjölk. I ett år sov hon så dåligt, var vaken mycket på nätterna eller knölade och gnällde nätterna igenom. När vi hade tagit bort mjölk började hon sova mycket bättre. Hon hade eg inte så många andra symtom än dålig sömn förrän på slutet då hon fick en massa eksem.

Svar på tråden Allergitråden