• Allrona

Allergitråden

Angel - min dotter äter calogen Det är ett pulver som man tillsätter i mat och/eller dryck. Det innehåller om jag minns rätt fett och kolhydrater ( el var det proteiner). Det innehåller däremot inga vitaminer osv. Min dotter får pulvret i all mat och även i risdryck som hon dricker varm istället för välling. Risdrycken blir då lite tjockare och mer mättande. Hon får calogen för att hon inte går upp i vikt.

• Allrona

Blir inte klok på detta med dotterns allergier. Hon har haft eksem runt mun och haka i flera månader nu. Nu har vi tagit bort äpple och hon blev lite bättre men vissa dagar är det fortfarande väldigt mycket. Och det kliar på henne. Hon blir värre på dagis oftast men jag kan inte bli klok på vad det kan vara! Nu är hon även röd under ögonen, kan det också vara en allergisk reaktion?

• Allrona

Snutten - min dotter är ju också liten. 80 cm och 9 kg och är snart 2 år. Vi har fått tagit två glutenprover som inte visar ngt och gjort en massa andra tester men än så länge har inga prover visat ngt konstigt. Vi tror ju helt enkelt att vi inte har hittat alla allergier och det är därför honinte växer som hon ska. Men det är ju skönt att få ta prover för att utesluta att det är ngt så jag tycker absolut ni ska be om att få ta provet.

• Allrona

Frågar igen är det någon vars barn blir röd under ögonen som allergisk reaktion? Alltså inte av pollen utan av mat? Dottern är röd precis under ögat precis som man blir om man är allergisk mot pollen och jag funderar på om det också kan vara en reaktion då hon även har eksem i ansiktet.

• Allrona
    Mama Law skrev 2010-11-20 12:13:49 följande:
    gå in och titta på bilderna i mitt galleri som heter wiking eksem eller liknande hur han blir i ansiktet.
    Oj, vad eksem han hade i ansiktet! Så mycket har inte min dotter. Hon har mer eksem med blåsor och lite sår runt munnen och ner på hakan och även rodnad upp på kinderna. Och som sagt är hon röd precis under ögonen, men inte eksem utan mer rodnad direkt under ögonfransarna.
  • Allrona

Förresten nån här kanske kan svara på detta. Jag tror kanske att jag är helt ute och svävar nu men i alla fall. Vi har tyckt att dottern ibland reagerar på lithells korv (som ju är fri från typ allt), kassler och blodpudding. Det enda som verkar gemensamt mellan dem är konserveringsmedlet E250. Kan man vara allergisk mot det? Det känns som det är lite väl långsökt men....Obestämd

• Allrona
    Kavat skrev 2010-11-20 14:41:15 följande:
    Låter inte helt långsökt i mina öron... Klarar hon vanligt fläskkött utan E250? För fläskkött är histaminfrisättande och kan orsaka "falska reaktioner".
    Ja, det tror jag. Har aldrig tänkt på att hon har reagerat på det i alla fall.
  • Allrona

Saffe - ok tack. Vi misstänkte att det hade ett samband med eksemen men vi har aldrig hört talas om den reaktionen tidigare. Då är det bara att fortsätta luska i vad hon reagerar på. Läkarn var inte mycket till hjälp, han sa bara att eksem inte så ofta är allergi. Men hallå vi vet ju att hennes tidigare eksem har varit allergi! Suck!

• Allrona

Vad skönt att det är fler än jag som tror eksemen är allergi. Man känner sig ju lite knäpp som inte alls tror på läkaren! Det är så skönt att ha er här i tråden att bolla sina idéer med

• Allrona

Sousafon - jag har två barn varav ett inte är allergisk mot något och det andra mot mycket.

Svar på tråden Allergitråden