• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

et3vema skrev 2012-02-22 18:02:19 följande:
    Ja att det finns billiga vagnar vet jag ju om. Och de tror man väl inte heller ska hålla så länge.. Men har hört från någon att det går att köpa vagnar från kända märken relativt billigt i Bkk. Men det var för ett antal år sedan. Vi väljer mellan att köpa en nu innan vi åker, eller att försöka hitta en där på direkten
    har för mig att nån skrev om chicco liteway, som oftast får bäst i test som resevagn, men den var dyrare än i sverige.
    Oscar 091001
  • winters
    elinaehn skrev 2012-02-22 20:34:38 följande:
    låter underbart med hotellet. men HU för sjukdomar. krya på er!!
    tack snälla, det börjar finnas hopp om livet nu! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    MissKaos skrev 2012-02-24 21:15:32 följande:www.apollo.se/se/vart-vill-du-resa/asien/thai...

Någon som har bott på den här stranden? Precis i kanten av Khao lak? Eller tom på hotellet? Vi sitter och spanar..  Hur är eg stranden? Hittar både att den är som en "svensk" strand och att det är fint där. Någon som testat om vet?
    Det är väl typ stranden nedanför "stan" där Seaview ligger bl a i början (söder om vägen som går ner till stranden, står bla Sunwan palm resort bredvid), om jag inte ser fel, det är helt ok, inte den finaste stranden i Khao lak, men duger fint till det den är till för! Skrattande Förra Baan Khao Lak ligger ju lite mer söderut och är utmärkt på kartan oxå, så de byter väl i vinter, eller har ett till antar jag.

Här kommer en bild från Nang thong bay resort som ligger nedanför vägen ner från stan som jag pratade om, från 2010:

Finaste Khao lak, vad härligt det är!
    Oscar 091001
  • winters

har ni sett att thai ska börja flyga direkt till phuket från sthlm i november? kan ju vara ett alternativ för er som vill resa direkt därifrån utan att stanna i bangkok!

Oscar 091001
  • winters
    Camilla D skrev 2012-02-26 22:53:15 följande:
    Åh nej, inte regn Hoppa det vänder fort och blir sooool!

Vilken sida har säkrats väderprognoser? Så jag vet vart man skall spana när det närmar sig!
    windguru använder dykfirmorna, här är t ex för similan:
    http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=72309
    Oscar 091001
  • winters
    MissKaos skrev 2012-02-26 18:19:12 följande:
    UNderbart!
    Vi blev kära i Khao Lak förra året, men då hängde vi på en strand längre upp, white sandy eller ngt sådant. Ja, nu sitter vi och spanar in Bang NIang stranden med.. Den ska ju vara fin, och det lilla centrumet där måste ju ha restauranger att välja på så det räcker så man inte MÅSTE in till stan. Men vi åt så j-a gott inne i byn så vi drömmer om det ännu
    ja, det var ju på samma hotell som oss förra året, kantary på ao thong, white sand beach! bang niang har vi aldrig varit vid, bara marknaden uppe vid vägen, och det lämnar ju lite mer att önska enligt min smak. men det måste ju finnas restauranger nere vid stranden. och det är ju supernära in till "stan", är väl bara ett par kilometer från vägen.

fritidsresor har ju ett nytt ställe längre upp från white sand som öppnar i vinter annars:
    http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/khao-lak/blue-village-exotic-mai-khao-lak/?season=vinter-12-13
    Oscar 091001
  • winters
    CallGirl skrev 2012-02-27 23:03:31 följande:
    Ni som åkt nyligen; hur ligger prisnivåerna på att äta ute?
    varierar mkt på ort, restaurang o måltid, men du kan äta en vanlig thairätt m ris o bubbelvatten eller läsk för ca 150 baht på många strandrestauranger m ok standard, ska det vara öl till så blir det i stället kanske 200 och vin ca 300 baht.
    Oscar 091001
  • winters
    MissKaos skrev 2012-02-27 19:13:10 följande:
    Har med kollat in det.. Ser fantastiskt ut! Är dock inne på lite mer liv och rörelse för "ungdomarnas" skull
    ja, då kanske det är bättre att bo på nang thong-stranden så att de lätt kan promenixa in till stan! seaview ligger ju där, det tyckte vi om 2010 iaf!
    Oscar 091001
  • winters
    elinaehn skrev 2012-03-15 19:42:53 följande:

just hemkommen från underbara khao lak! måste tipsa, vi var på en strand som kallas sunset beach/memories beach som vi tyckte om. liten o lugn o härliga vågor! men förboka taxi så ni blir hämtade hem igen

Välkomna hem! Skrattande Berätta mer om hur ni har haft det!! Vart låg den stranden, låter härligt?!
    Oscar 091001
  • winters
    Mitt livs lycka skrev 2012-03-16 19:46:53 följande:
    Hej hej,

Har idag bokat biljetter till Phuket i början av april och måste nu bestämma var vi ska bo... Vill ha lite tips! Önskar åka någonstans där det är lugnt men inte "dött" men inte heller för turistigt. Vi åker med en 3-åring och en 10-åring.

Har funderat på Kamal eller Khao Lak... men jag vet inte... Tips, någon?

definitivt khao lak!!
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)