• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

älskarlivet81 skrev 2012-06-27 07:41:49 följande:

Kommer inte ihåg vilka hotell det var, men det var fritidsresor. Ett hotell såg kanonfint ut, låg utanför khao lake, 7 km från centrum. Är det mycket eller kan det vara bra? Resan skulle gå på runt 40,000 kr då, men skulle vi boka själva skulle det kosta över 1000 kr/natt.
    Om man kollar på 16 november t ex kan ni flyga med Fritidsresor inkl en natt i Phuket för 19 000, så det känns väl som ett bättre alternativ om ni vill boka något själv så kapar ni lite flygtid och behöver ändå inte lägga mer pengar på själva flygresan. Vill ni lägga på hotell fanns i Khao Lak sådana som jag vet är bra Ayara villas för 32 000, nybyggda Mai Khao Lak för 34 och Seaview för 34 som ligger så centralt man kan komma och ändå bo vid en strand, Merlin för 36 och Marriott för 42. Alla de är fina och ligger lite varierande mot Khao Laks centrum. Hoppas att ni ska hitta något fint!
    Oscar 091001
  • winters
    älskarlivet81 skrev 2012-06-27 08:10:26 följande:

Vi Vi kan inte åka i november pga våra jobb..Därför får det bli januari om det nu blir någon resa.
    Sorry, fick för mig att det var du som frågade om vädret i november... Då blir det ju några tusen dyrare, men å andra sidan är vädret mer stabilt! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    älskarlivet81 skrev 2012-06-27 08:18:50 följande:

Jag frågade om vädret i slutet av oktober först, det stämmer Men så sent i november passar det inte att åka!
    aah, ja det är alltid svårt det där att få ihop med jobb! om ni ska till västkusten rekommenderar jag ändå inte att åka innan mitten av november pga monsunen, men i januari brukar det vara toppen!
    Oscar 091001
  • winters

ja visst kan man spara pengar på reguljärt, men det är inte alltid så, så det ska man inte stirra sig blind på, alltid bäst att undersöka alternativen! Skrattande sist åkte vi två veckor över jul och bodde på 4+ hotell för 2+1 och betalade ca 30000, tror inte att det hade gått att spara särskilt många tusen på det och gången innan åkte vi 1 månad och bodde på liknande hotell och för det gav vi oxå 30000, men då var sonen under två år, tror inte att det hade varit några monstersummor att spara där heller och non-stop flyg föredrar iaf alltid jag! tror man kan göra fynd med båda resealternativen! Skrattande

Oscar 091001
  • winters

ja visst kliar det i fingrarna när man hittar något bra reseerbjudande! synd att jobb o annat ska stoppa en så ofta, när jag blir pensionär tänker jag då passa på att resa hit och dit om jag har hälsan o humöret kvar! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    älskarlivet81 skrev 2012-07-01 20:39:56 följande:
    Nu har vi börjat kolla på andra resor också, t.ex. Dominikanska Republiken..

Vi har kollat lite på Kap Verde som nästa långresa, men känner ingen som varit där och kan tipsa... Annars är det bara två timmars tidsskillnad och ca 8-9 timmars flyg och det ser fint ut på bilderna iaf! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Smilla75 skrev 2012-07-02 09:12:34 följande:

Vi var där första året de började med Charter. Bodde på Rio Funana, ett topphotell.
    Härliga stränder, dock ingen skugga o blåsigt. Lite jobbigt med sand överallt pga vinden. Det är ngr hundra meter i alla fall att gå till centrum m restauranger om man inte har al inclusive. Inte mkt att göra där, vi hyrde bil men inte mkt att se. Solsäkert.
    Ja, det känns som en slapparsemester i sådana fall, men det passar ju oftast bra med små barn! Skrattande Verkar finnas en del båtutflykter och det tycker vi om, får se var det bär av sedan när bebisen i magen är tillräckligt stor för att vaccineras och börja upptäcka världen!
    Det här hotellet har vi kikat på, men vi vill ju se bilder sedan när det är klart oxå, men vi kan åka tidigast nästa vinter ändå:
    http://www.fritidsresor.se/resa/kap-verde/sal/santa-maria/blue-star-club-oasis-salinas-sea/?season=vinter-12-13

Oscar 091001
  • winters
    elinaehn skrev 2012-07-04 18:37:12 följande:
    Här är lyckan stor! Har bestämt mig för att vi ska till thailand i vinter igen, bokat resa Nu återstår hur jag på ett skoj sätt ska berätta det för dottern (åtta år) och när! ska suga lite på den men sen! Nån här i tråden som berättat för sina barn på nåt skoj sätt?
    Vad roligt, grattis!! Vart och när?!
    Oscar 091001 <3 BF 121120
  • winters
    elinaehn skrev 2012-07-05 06:55:08 följande:
    Vilka kul idéer, tack! Vi åker till fritidsresors merlin i februari. Så utflyktstios från Phuket efterfrågas! Hur är de stora köpcentrerna? Prisnivå i dem? Luftkonditionerat?
    Härligt! Vi var på Tesco Lotus och Central Festival, båda är luftkonditionerade så det är en fröjd att shoppa! Skrattande Vi köpte mest Converse som kostar som på de andra ställena, ca 800-1000 baht. Sedan lite kläder och leksaker till Oscar, bl a en traktort-shirt för 8 kr! Det är ju inte fyndpriser på allt som på marknaderna, t ex kollade vi på Crocs i deras affär, men det var samma pris som hemma. Men absolut värt ett besök! Vi bodde ju på Cape Panwa de sista två dagarna sist och från det hotellet fanns det transfer till de olika köpcentrerna, och även minibuss att hyra som vi valde för att kunna bestämma tid och plats själva eftersom vi hade så kort tid där.

Där vi bodde fanns något akvarium, vet inte om det är något att ha, men det kan ju vara lite kul om man vill hitta på något en dag.

En dag var vi ute på en ö, det var helt ok även om det var mer folk än vad vi var vana vid från Koh tachai, kan den ha hetat Coral island?    
    Oscar 091001 ♥ BF121120
  • winters
    älskarlivet81 skrev 2012-07-08 22:30:02 följande:
    Jaha, vi spar vår resa till nästa vinter istället! Ska ha barn istället om allt går vägen..

Grattis, så gör vi med i år! Skrattande
    Oscar 091001 ♥ BF121120
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)