MaMaS skrev 2012-11-01 12:39:06 följande:
Vet inte när ni åker, men tänk på att febern efter sprutan kommer ca 4-5 dagar efter. Min dotter fick sprutan förra veckan och låg med över 40 graders feber i 3 dagar inkl feberkramp. Vill absolut inte skrämma upp dig eller så, men bara så du tänker på att ta den i tid så din son hinner bli frisk innan ni åker. Men de vet ju säkert på vaccinationen =)
Ville och Agnes skrev 2012-11-01 09:41:49 följande:
Kom på att jag måste ringa ang vaccination till barnen.
Sonen, 11 mån, ska få mässlingspruta och en hepatit spruta. Dom vill ge mässling så nära avresa som möjligt utan att det blir så han blir dålig på planet. Så i början av nästa vecka måste det bli.
Dottern ska få sista Twinrix
.här kom det efter 10 dagar har jag för mig, varför kan den inte ges tidigare? ges den vid 9-12 månader får man ändå ta om den vid 18 månader så det spelar ju ingen roll. det var det vaccinet som gett mest påverkan och så är det för många barn. vi tog 12-mån vaccinet två veckor innan, mpr vid ettårskontrollen och hepatit tre veckor senare eftersom det var tvunget att vara ett visst antal veckor mellan de olika sprutorna fick vi veta iaf för två år sedan. sedan åkte vi tre veckor efter det.