• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

mollan nu skrev 2012-02-15 13:20:28 följande:
    Ving har det i sin 330-200. Åker ni från stockholm och det går att boka royal är det ett plan med egna skärmar. 

det hade vi från göteborg förra året oxå, då fanns det vanlig o sun class.
    Oscar 091001
  • winters

man ska hålla sig uppdaterad är det som UD sagt nu och det är ju ganska lätt på hotell m tv o internet. så sola o bada o kolla en sväng på nyhetern varje dag! Skrattande

Oscar 091001
  • winters

Jag älskar rätter med curry powder, finns lite olika varianter, men brukar vara gudomligt gott!
    I Ao nang finns det en restaurang precis där strandpromenaden börjar o vägen svänger upp till McDonalds, kan den ha hetat Phra nang Inn? Man tittar ut över havet och maten är fantastisk, där har de bl a jättegod krabba m curry powder!

Oscar 091001
  • winters
    Halvblod skrev 2012-02-17 12:19:02 följande:
    Osäker på om det är något jag testat, men det låter iaf gott.
     Kan det vara olika typer av curry (röd, gul, grön osv) eller är det kanske t.o.m en speciell blandning som används?

Currygrytor äts ju en hel del och vi varvar röd, grön, pangang och massaman. mmmm...längtar efter RIKTIG thaimat nu, som är lagad med kärlek     
    Det är alltid gulbrunt eller hur jag nu ska säga och en speciell blandning. Vi har köpt med oss det hem oxå från affären, men det blir ju aldrig lika gott som i Thailand! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters

Usch vad hemsk med hotellet i Phuket, det är väl ett ganska vanligt charterhotell, hoppas att alla klarar sig och att den gravida tjejen inte behöver föda redan!

Oscar 091001
  • winters
    elinaehn skrev 2012-02-20 13:30:06 följande:men alltså! nu har det, i den här tråden elelr i mitt oroliga inre, varit så mycket flygstrejker och katastrofvarningar och oro för än det ena än det andra men faktum kvarstår. En underbar resa väntar till ett underbart land och nu vill jag rycka upp mig, släppa oron och bara njuta av tanken på att snart snart är vi DÄR!!!
    Googlar o hittade en webkamera i khao lak. javisst den visar bara en gata liksom men den visar thailand www.khaolaklanddiscovery.com/cam/Khao-Lak-Lan...

lovely, tänk på oss som halkar runt här hemma sedan när ni är där! bjuder på en bild från mountain spa-delen på seaview från 2010, så kan du längta lite till! Skrattande

Oscar 091001
  • winters

Ja, när vi inte skulle åka rutschkana badade vi oftast i den poolen, var nästan alltid folktomt! På bron över som ni ser så är det ett långt bubbelbad, hääärligt. Längtar tebaks! :)

Oscar 091001
  • winters

fast long beach finns ju även på t ex phi phi, så det var väl inte konstigt att fråga, alla vägar bär ju inte till koh lanta! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    elinaehn skrev 2012-02-22 14:50:49 följande:
    du jag läste nåt om skavsår i rutchkanan, fast det var uttryckt för ett par år sedan, var det nåt ni upplevde var ett problem? dottern längtar till den stora ruchkanan!
    näe, det var inget vi märkte, Oscar njöt för fulla muggar, men han åkte på oss så att säga, men vi fick inga skavsår heller, men det kanske beror på hur många gånger i rad man åker! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    elinaehn skrev 2012-02-22 16:36:17 följande:
    *skratt* samma person sa att hotellet var helkass och frukosten fullstäbndig katastrof. det tror jag itne stämmer heller ÅH vad vi längtar. livrädd för sjukdomar nu!
    rummen var stora, det var rent o snyggt, välskött i stora drag, nära till strand o stad, enormt poolområde, jättefin frukost o mat, tipptopp helt enkelt!! ja vi ligger snoriga o febriga här nu, hoppas att ni klarar er!
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)