• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Yoyna skrev 2010-04-02 08:09:05 följande:
    Tillbaka hemma igen efter en månad i Thailand, har förstås haft det helt underbart! Längar redan tillbaka, bara att börja jobba och tjäna pengar! Har varit på Samui, Koh Tao och Khao Lak. Bleb lite besviken på Khao Lak tyvärr, väldigt mycket svenskt och "turistigt" tyckte jag. Men häftigt att dyka med sköldpaddor och hajar på Similan!
    Härligt! Hur tog ni er till Similan och sov ni över där? Funderar på hur vi ska ta oss dit, vår son kommer att vara strax över året då. Vi vill nog gärna sova över en natt i en bungalow där för att inte behöva åka så mycket båt samma dag. Finns det färdiga sådana lösningar som du kan rekommendera?
    Oscar 091001
  • winters
    Lycka 1 skrev 2010-04-08 19:32:37 följande:
    Någon som bott i Ao nang och kan tipsa om något barnvänligt prisvärt boende?
    Nu har vi inte bott där ännu utan först i november, men vi åt där sist och bestämde oss för att bo där vid nästa besök! :) Det är Ao Nang Villa Resort som ligger precis vid stranden där strandpromenaden börjar.

http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aonang-villa-resort/?season=vinter-10-11
    Oscar 091001
  • winters

Tjohoo!! Vår hemresa har blivit ett non-stop flyg, 2 ½ timme kortare restid och så slipper vi hemska Sharjah! Vågar man ropa hej ännu, det är ju ändå 7 månader kvar?! :)

Oscar 091001
  • winters
    Lycka 1 skrev 2010-04-08 21:15:35 följande:
    Åh det ser verkligen jättefint ut! Men kan tänka mig att det är dyrt också...Vad betalar ni natten?
    Vi har bokat en charter med Fritidsresor, så jag vet inte vad just det hotellet kostar. Men vi betalar 31 000 för en månad, först två veckor där och sedan två veckor i Khao Lak på Blue Village Exotic Seaview. Det kändes billigt för oss, särskilt nu när även hemresan blev non-stop. Oscar är bara 300 kr av de så han är ju nästan gratis! :)
    Oscar 091001
  • winters

Läser att ni pratar en del om Trang-området, är det värt att göra en utflykt dit från Ao Nang? Såg att Ving har en variant där man besöker några olika öar under en dag. Någon som åkt med Fritidsresor som vet om de har samma? Eller kan rekommendera någon lokal utflyktsarrangör?

Verkar kul att se lite andra öar än sist. Funderar även på en tur till Koh Hong, någon som vet hur barnvänligt det är för en som är strax över året då?

Oscar 091001
  • winters
    winters skrev 2010-04-09 19:31:34 följande:
    Läser att ni pratar en del om Trang-området, är det värt att göra en utflykt dit från Ao Nang? Såg att Ving har en variant där man besöker några olika öar under en dag. Någon som åkt med Fritidsresor som vet om de har samma? Eller kan rekommendera någon lokal utflyktsarrangör?Verkar kul att se lite andra öar än sist. Funderar även på en tur till Koh Hong, någon som vet hur barnvänligt det är för en som är strax över året då?
    Ingen som varit på en sådan utflykt från Ao Nang?
    Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2010-04-15 15:16:47 följande:
    Idag är det precis 200 dagar kvar till avfärd :) det firar vi med thaimat!
    Härligt, det ska vi oxå ha i dag och jag kom just på att det är exakt 7 månader kvar till vi åker i dag! :)
    Oscar 091001
  • winters

Vi lagar själva ibland, men vi har en vansinnigt bra thairestaurang hemma, så det blir ofta därifrån! :)

Ska försöka få Oscar att äta thaimat sedan när han äter lite mer så att han t ex kan äta stekt ris o så därnere. Några andra bra thairätter som barn brukar tycka om? Kan ju alltid variera med köttfärsås o carbonara o annat västerländskt, men det är ju bra att ha lite alternativ när vi ska vara där i en månad!

Oscar 091001
  • winters

Låter bra! Han fick smaka några korn stekt ris i dag och de slank ner! :) Får bli lite olika thaivarianter nu när han börjar äta mer, det är ju bra här hemma oxå, för det blir ju nästan varje vecka.

Välling och gröt är väl bäst att ta med så att det smakar som det brukar. Blöjor vet jag inte, beror på hur fullt det blir, men det är ju alltid bra med sånt som inte ska med hem så att det blir plats för shoppingfynden! :)

Oscar 091001
  • winters

Har lagt undan en Chicco Liteway till i morgon eftersom det är så många som varit nöjda med den här! Har ni haft någon speciell väska till den, om jag läser på måtten verkar det inte som att den får plats i en buggy bag från Sunshine kids, stämmer det?

Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)