lillsussan skrev 2010-08-08 14:41:48 följande:
Vi planerar att åka i slutet av december/början av januari. Jag har meddelat mitt jobb att jag skall vara tillbaka runt vecka 3 från föräldraledigheten, men va fan, man kan väl skjuta en vecka till på det. Blir väl bara att räkna lite på det. En vecka mer eller mindre kan väl inte slå så mycket mer i hushållskassan?
Hur reser ni runt mellan Ao Nang och Khao Lak? Får man fråga vilka hotell ni skall bo på? Hur gamla är ert/era barn?
Ja, det verkar väldigt utplockat på charterresor, våran kombination tog slut på en vecka i mitten av december... Kanske dock går att ringa de som någon föreslog så kanske de är mer flexibla.
Vi tog transfern från Fritidsresor, kostar 160 kr * 2 för all transfer. Står att vi ska få åka med bussen till Krabis flygplats och sedan med de nya resenärerna till Khao Lak, men att det även kan ske med taxi eller minivan. Kanske inte är så många som åker till Khao Lak från Krabi, så vi får väl se vad det blir. Vi tänkte iaf passa på att äta lunch på flygplatsen eftersom det kanske blir någon timmes väntetid eller två.
Vi ska bo på Ao Nang Villa Resort och sedan Khao Lak Exotic Seaview. Våran son är 10 månader nu, men blir 13 ½ när vi åker, hoppas att allt ska gå bra, han älskar att bada, så vi hoppas att han ska komma att älska Thailand lika mycket som vi!
Hoppas att ni kan hitta någon resa, men som sagt, det kanske kan vara en idé att ringa och be dem söka lite. Nonstop-flyget känns verkligen lockande, det var inte det på hemresan när vi bokade, men det har blivit ändrat sedan dess, bara att tacka och ta emot!!