• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Barn under två år får ha med sig vagn som sitt bagage iaf, vi flyger med Thomas Cook. Vi får även 10 kg extra bagage per flygstol eftersom vi ska vara borta en månad.

Oscar 091001
  • winters

Jag funderar på att linda in sulkyn i bubbelplast och sedan lägga i vagnsväskan, ingen som har provat det?

Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2010-09-14 12:02:49 följande:
    Får det bara plats så är det nog ganska smart. Bara vagnväskan är ju inte något vidare skydd (har vi tyvätt erfarit). Tyvärr ryker väl det där extra utrymmet i väskan, där man stuvar ner div saker (välling, ett gäng blöjor osv). Vi ska köpa en dyr bra vagnväska denna gången. Vi ska kosta på oss det eftersom vagnen vi tar med är ganska dyr, plus att vagnväskan har bra andrahandsvärde när vi säljer den.
    vi har inte köpt vagnsväska ännu, vad ska ni köpa för en?
    Oscar 091001
  • winters
    ulligulli skrev 2010-09-15 13:51:12 följande:
    Nu känns det att det börja närma sigTyst. Betalade flygbiljetterna idag + att jag handlade två bikinis!

36 dagar kvar.... JIPPEY!

Tessa: Hur mycket betalar ni för transfern ifrån Krabi med Lanta Diver? Jag har bokat men Maj-Britt skrev att vi kan betala när vi kommer ner och kom på nu att jag inte fick nåt pris...

En annan sak: till er som har små barn kan jag verkligen rekomendera cherkerringar. De är lite dyra men funkar jättebra och de kan knappt gå sönder
    Åh vad härligt att ha så kort tid kvar, vi får vänta exakt två månader! Skrattande

De där cherekringarna, kan det även vara något för vår snart ettåring och ska han ha de gröna då, eller när börjar man använda de röda?
    Han "simmar" bra med simring och är väldigt vattenvan tack vare pool hemma o babysim.
    Oscar 091001
  • winters

Tack för råden om cherekringarna, då satsar vi på de röda tror jag! Någon som vet vart man kan köpa dem i Göteborg eller närheten?

Oscar 091001
  • winters

vet någon vart man kan köpa sådana skrapkort eller vad det nu är där som funkar för en månad i ao nang? hade varit perfekt för oss, tror att hotellet tog 100B/h och det blir ju snabbt mycket pengar.

Tessa, om trådlöst internet inte ingår på ert hotell behöver du köpa det. Annars om det ingår brukar de dela ut skraplotter så att man får åtkomst till nätet, men det kan säkert vara lite olika på de olika hotellen.

Oscar 091001
  • winters

i dag fick vi bokat barnmat i stället för babypaketet till oscar, han tyckte att det skulle vara gratis eftersom vår mat är det, så det var bara att tacka o ta emot! :)

och i går fick han prova thaimat för första gången, stekt ris med tillbehör, grät som en stucken gris när det var slut, så vi får hålla tummarna att det går lika bra när vi väl är i thailand! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2010-09-17 20:22:55 följande:
    vilka flyger ni med?
    Är det med Thai ska jag sjutton ringa och trycka på lite mer så vi också får det :)

dottern fick också thaimat här hemma, gjorde en lite barnanpassad paneng (inte lika starkt) hon slukade det!
    Vi flyger med Thomas Cook, men jag tycker absolut du ska ringa igen, det är ju inte rimligt att de ska äta puréer när de är så stora...

Härligt, den här rätten var inte så stark heller, han har i veckan börjat äta middag med oss och äter då samma mat så vi är jättenöjda att det verkar funka så bra! Peppar, peppar! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Wera75 skrev 2010-09-22 14:19:41 följande:
    tack för svar o synpunkter!! Har tänkt om och det blir nog två vagnar.., anledning till dubbelkärra är ju oftast att man är mkt själv med båda barnen- men nu är vi ju båda, och största anldeningen till att 2½ åringen ska ha vagn är ju för att kunna sussa lite på kvällen om vi är ute o rör på oss. Tips på bra rese-sulkys?? Vill ha liggläge och suflett.., nåt mer man bör tänka på?? Finns ju mängder på blocket...
    Chicco liteway, är suverän, vi har den som sulky hemma oxå.
    Oscar 091001
  • winters

I morgon ska jag till Ullared, tjoho! Några sista minuten-tips? Listan är väldigt lång, men jag fyller gärna på med mer! Skrattande

Någon som har tips om en lätt och kompakt sagobok som kan vara bra att ha till en 1-åring?

Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)