• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Ok vad bra, har även läst på om Havrix och där räcker en dos, så den borde han ju få annars. Det har vi och den andra fyllde vi på 3 år senare, där räcker det att ta spruta två inom 5 år (men man är inte skyddad under tiden).
    Känns som att det borde gå då, om det inte är så att det krockar med alla de andra vaccinationerna. Kanske är några man inte kan ta ihop eller tätt iaf?

Oscar 091001
  • winters

Vi var på östra sidan på bröllopsresa sommaren för 3 år sedan, var väldigt trevligt och mycket bättre väder än i Sverige! :)

Bodde på Koh Samui, Chaweng, och gjorde bl a utflyk till Koh Tao, dit vi även skulle kunna tänka oss att bo om vi åker tillbaka. Att åka dit var jättesmidigt med en stor båt med AC och flygplansstolar och film. Den gick nog även in till fastlandet vill jag minnas.

Oscar 091001
  • winters

Har oxå börjat kika på platser i planet, på Fritidsresor står det inte flygplanstyp, men det gör det på Apollo, A332, och det är samma flygtider, så det borde vara samma plan.

Då är det extra benutrymme på alla platser om jag har fattat det rätt och extraextra längst fram, men de får vi inte boka eftersom vi reser med en ettåring.

Finns ett par platser med en vägg framför där det ser ut att vara gott om plats, de är dubbelt så dyra som de andra. Sedan finns det tvåplatser längst bak där det är extra brett i gången eftersom det är en stol mindre. Vad tror ni är bäst, någon som har valt det ena elller andra?

Finns det något smart att lägga ett sovande barn (ca 13 månader) i som går att ta med som handbagage, eller är det knäet som gäller, eller golvet om det är gott om plats?

Oscar 091001
  • winters

Vad tokigt, skulle aldrig få för mig att gå framför någons platser... Näe, det känns ju lite riskabelt att ha honom på golvet, såg en sådan här, kan det vara något, kan man ju även få användning för på stranden?
    http://www.leksakslandet.se/oxid.php/sid/x/shp/oxbaseshop/cl/details/anid/3e74bfbcdcbe21f85.65765976/pgNr/-1/Strandsaeng-UV-50+/

Såg att de skulle finnas i lokala leksaksaffären, får kanske gå in och se om han kan provligga! :)

En fördel med tvåplatserna är ju att man inte behöver ha någon bredvid och att det är brett i gången om han har spring i benen, men jag hoppas ju på sömn i benen! :)

Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2010-06-14 07:18:34 följande:
    tänkte köpa resevagn nån dag nu, känner att det kan vara bra att ha till sommarens strapatser också.

Har funderat på en chicco lite way, och det lutar åt den. Men såhär i sista stund, ni som har den, är det den vagnen jag ska satsa på?
    Absolut, den är helt fantastisk att köra, bra liggläge, rejäl sufflett (och med Axel & Idas UV-skydd blir den perfekt), bra varukorg, lätt att fälla ihop och ta med sig, köp!! :)
    Oscar 091001
  • winters

De hade kampanj på vår Babyproffsen i Kungsbacka för ett tag sedan så då passade jag på, de tog då 1195 för sulky och båge. Bågen tycker jag är käck, Oscar tycker om att hålla i nåt och banka! :)

Annars har Nids4kids i Göteborg alltid bra priser om du har svårt att hitta hos dig och de skickar till hela Sverige:
    http://www.blocket.se/goteborg/Chicco_Liteway_2010_Farg_Glamour_Frakt_100___27684639.htm?ca=20&w=1

Oscar 091001
  • winters

Vi bokade vår november-december-resa runt Lucia, den kombination med datum och hotell tog slut på en vecka, så även om vi har prisgaranti och får tillbaka pengar om resan sänks tror jag inte det kommer att ske för det har varit ganska fullbokat, många som vill ha sommar o sol i vinter! :)

Oscar 091001
  • winters

Bågen kostar ju 195 kr, borde väl kunna gå att byta mot ett regnskydd? Ja, jag var väldigt nöjd med 1195 för den och bågen, har inte sett så billigt igen...

Oscar 091001
  • winters

I går var jag inne på Fritidsresor och frågade vad som gällde för bagage för oss som ska vara borta en månad med Thomas Cook. Vi vuxna får 10 kg extra, alltså 30 kg per person, men barn utan eget säte får bara ha med sin barnvagn. På Fritidsresors egna flyg fick även dessa ha med 10 kg.

Hade hoppats på 10 kg även för Oscar, men 20 kg extra är ju inte fy skam, får ju handla upp vikten för alla hans blöjor, gröt o välling som vi har med ner oxå! :)

Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2010-06-17 17:34:09 följande:
    Idag köpte vi en chicco lite way :) ska provköra den i helgen när vi ska till sthlm!

Undrar lite vad ni har för väskor till era? hon i butiken testade att lägga ner den i en babytravel, men det gick inte,
    vilken väska har ni vagnen i när ni reser?
    Vi tänkte köpa en Sunshine kids och ta av hjulen, får väl köpa den på öppet köp om de inte har någon i affären som man kan testa med, men det ska funka minus framhjulen.
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)