• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Ja precis, hade nog inte tänkt på det om du inte hade sagt det, så det är ju bra att man även kan lära sig av andra! :)

Får hoppas att vi klarar oss från rost, annars får man väl reklamera den, men jag är så himla nöjd med den, så jag hoppas att den ska hålla!

Oscar 091001
  • winters

Nu har vi bokat en båttur till Similan i tre dagar i december, hoppas att det är så fint som alla säger!

Blev en svenskägd båt som verkar vara bra även för snorklare och barn samt även tillfredsställa makens dykbehov! :)

http://www.mvoktavia.com

Oscar 091001
  • winters
    Mawe123 skrev 2010-05-23 20:59:38 följande:
    Jag hade med Garnier för kids faktor 30 och garnier sensitive faktor 50.Använde bara 30, det var en sprayflaska som fått bäst i test och den ver verkligen super, lätt att smörja ut och skyddade mina ljusa barn från att blir brända.Faktor 50 var svårare att smörja ut och den följde med hem, nästan oanvänd.
    Låter bra, vi tog oxå den i 30, men ångrade mig lite att vi inte tagit 50, men då låter det som att vi gjorde rätt val ändå! :)
    Oscar 091001
  • winters

Havrix/Twinrix och MPR-sprutan får man inte ta innan 1 år, eller om det är 9 månader på MPR, men då behöver man ta om den vid 18 månader.

De andra vaccinen tar man väl dock som vanligt vid 3 månader mot difteri mm. Det är nog bra att fråga BVC så att de kan planera, och att inte ta det dagen innan eftersom många får feber och känner av sprutorna. Vi sa till vid årsskiftet att vi skulle åka i nov-dec så att de kunde lägga upp ett vaccinationsprogram, men Oscar kommer att vara över 13 månader då, så han kan få hela balunsen! :)

Oscar 091001
  • winters

Om man köper extra bagagevikt brukar man väl få det åt båda håll, så brukar det väl vara på charter iaf. Men man brukar ju oftast bara behöva det på vägen hem! :)

Oscar 091001
  • winters

Sist vägde våra två resväskor 70 kg ihop, vågar inte riktigt tänka på hur det ska bli den här gången när vi är borta en vecka extra och har med oss barn oxå...

Jag skulle ta så mycket extra man får! :)

Oscar 091001
  • winters

Ja, det var ju alltså på vägen hem väskorna vägde så mycket efter all shopping! :) Men de brukar nog väga 35 kg ihop på vägen ner, men då har vi med en del dykutrustning, men den har jag önskat ska stanna hemma den här gången och helt köra på hyrgrejer för att spara på kilona.

Kläder tänkte vi tvätta eftersom vi är borta en månad, och så blir det ju en del plats över när blöjor, gröt o välling är förbrukade! :)

Ska verkligen sålla bland de medhavda sakerna i år...

Oscar 091001
  • winters

Frågade förresten hon vi bokade båtutfärden till Similan om kontantkort och hon tyckte 1-2-Call som köps på Seven Eleven var billigast för att ringa hem.

Oscar 091001
  • winters

Måste läsa på lite om hepatit-vaccinen, ska boka tid nästa gång vi är på BVC. Men min vanliga sköterska som inte har hand om vaccineringen trodde inte att han skulle hinna få tillräckliga doser innan vi åker utan att han skulle få gammaglobulin i stället (om jag nu fattade det rätt). Men hon skulle kolla lite mer med vaccineringssköterskan och jag ska försöka läsa på i FASS. Men hur har ni gjort om någon varit på gränsen? Oscar fyller 1 år 1 oktober och vi åker 15 november.

Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)