Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

MEEEEEHHHH! Kolla långtidsprognoserna.. REGN REGN REGN på Phuket.. *deppar* Förra året regnade det hela december. Ihållande. Det slutade när vi kom ner i början av januari.. MEN vad deppigt om man har lagt över 50.000kr på en resa och den regnar bort.. Oftast kommer det ju en skur och sen är det bra, men det ser verkligen ut att bli ihållande regn

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Simbaa skrev 2012-01-06 19:59:50 följande:
    Det var likadant för oss nu när vi var iväg men det kom regn 1 dag utav 7 som det stod på prognosen
    Ja, det brukar ju vara så att det kommer i skurar. Vi har varit där under mosun peroden flera ggr och det har varit bra ändå. Vi har ätit, tagit en massage el dyl ochs en ahr det regnat klart. Men förra december hade det regnat konstant, dygnet runt.. Och vi har ju betlat charter. När man reste utan barn och hade bokat hotell 3 nätter kunde man ju åka vidare om det vart skitväder. samui brukar ju vara bättre.. Nu behöver vi SOL. Och vila... Vis ak ligga stilla i 3 veckor..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    familjen H skrev 2012-01-06 20:49:43 följande:
    Hej, jag är helt ny i dessa trådar så ni kanske redan har avverkat min fråga :) men vi ska åka till Rawai i södra Phuket i mars -april och behöver lite tips! Vi har två killar, en fyraårig och en då sex månaders bebis. Lillkillen äter bara ersättning och nu undrar jag först och främst finns det att tag på, sorter/pulver/färdigblandat, eller måste vi ta med oss eget? Det blir ganska mycket för 8 veckor... Hur är det med blöjor? Klart jag förstår att det finns men vilka ska vi undvika? Finns det barnstolar på restauranger eller ska vi ta med oss en resestol? Och i sånt fall, vilken då?
    Momo Pocco (reserverar mig för stavningen) finns. NAAN finns, leta bakåt i tråden så finns bilder på thai paketen som är billigare. Välling finns INTE. Barnstolar har jag ingen koll på...
  • MissKaos
    winters skrev 2012-01-07 19:39:02 följande:
    kolla på windguru, dykfirmorna använder den och när vi var nere i december tyckte vi att det stämde bra. tyvärr ser det lite regnigt ut några dagar, får hoppas att det hinner bort innan ni kommer ner!

www.windguru.cz/se/index.php?sc=310
    Fattade inte så kmt av den sidan, men jag ska kolla ikväll. HAr en sjuk 3-åring som tjatar hål i huvet på mig just nu..
  • MissKaos

Enl långtidsprognosen på yr.no ser det nu ut att klarna upp när vi kommer.. Någon skur bryr jag mig inte om, men ihållande regn? Nej tack..

• MissKaos
    Pigelinen skrev 2012-01-08 17:05:53 följande:
    En fråga till er som bokat nyligen el ska och har koll... enligt min syrra så finns det inga barnpriser längre till Thailand utan enbart rabatt för tredje säng. Kan det verkligen stämma? Vart ska man boka om man vill ha bra priser? Vi ska inte åka just nu men drömmer om att åka på en långresa om typ 2år och v ara borta typ en månad. OCh då bort mot östra sidan, inte bland alla turister. Har tidigare varit i Phuket o Ao nang, Lanta osv...
    Vi fick barnpris hos Ving.
  • MissKaos
    winters skrev 2012-01-08 17:15:33 följande:
    precis, jättegott, varför har de inte det här hemma?! Skrattande det brukar vara rent o fint, vi åt där en gång i år när vi var o shoppade i phuket och vi blev inte magsjuka, ingen blev det någonstans iofs, är lika glad varje gång man klarar en resa till thailand utan det!
    Tror jag  har ätit det på ngn glassbar på Samui med. Minns inte vad den heter. Känd, typ Baskin (minnet...) ngt? Förlorar mig nu i drömmar om denna glassbar, dom hade helt underbara glassar. Stora. Med typ en hel snickers i osv. Billigt... Åt där varje dag när vi var på Chaweng (och ja, jag gick upp ca 1kg/dag.. men gott var det!)
  • MissKaos

Om 8dagar och 2h lyfter vi! Men vem räknar ?

• MissKaos
    Halvblod skrev 2012-01-07 22:08:33 följande:
    Vi har varit i mars båda gångerna tidigare och trots att det är en av de absolut varmaste månaderna har vi faktiskt haft ett par "kyliga" kvällar. Nu är det ju knappast kallt men om man har varit i solen hela dagen så kan man ju få lite frossa på kvällen.
    Dessutom så är det ju kallt i köpcentrum osv där dom har full AC hela dagarna. På MBK i Bangkok fick vi t.ex köpa oss varmare kläder för både vi och dottern, som då var bebis, var jättekalla.
    dripdrop skrev 2012-01-07 21:38:26 följande:
    Btw, minns att någon i tråden hade bokat taxi m bakåtvänd bilbarnstol. Jag har kollat lite på nätet och hittade kids-on-board.se men jösses vilka priser de tar!! Typ 3 ggr så dyrt som vanlig taxi. Känns lite väl dyrt... Någon som vet om det finns andra som erbjuder bakåtvända stolar i taxi? Det är ju ändå en timmes bilresa så finns inget annat får det ju bli det...
    Jag har inte bokat med dom än men vet en hel del som har åkt med dom och varit nöjda. Visst är det svindyrt för att vara Thailand men värt det, speciellt om man ska ut på de lite större vägarna där bilarna kör som idioter i höga hastigheter.
    Jag vet ingen annan som kör i Phuket-området med bilstolar, tyvärr. Önskar att alla företag hade haft stolar att erbjuda. 

Oj. Jag har nog aldrig haft en långärmad tröjja på mig i Thailand.. HAr varit där juli, januari och juni. Blir 5 resan till Thailand  för mig iår!  Eller jo: I flygplan och på ACbuss /i köpcenter kanske, men inte annars. Brukar packa en sval långärmad för sådana tillfällen. oftast kommer den hem ren dock...
    Frös LITE en gång i Malaysia vi var på en hög kulle där det alltid är svalare när det kom ett rejält monsunregn. Vi fick sitta under ett bönutroppningstorn en stund (rätt mysigt..) då blev det lite svalt.. Men långärmat: nej..
  • MissKaos
    Thegran skrev 2012-01-08 20:32:44 följande:
    På tal om glass, i Ao Nang finns ett glasställe som heter Swensen eller liknande, ligger alldeles vid McDonalds, MISSA INTE DET för guds skull, om nån nu ska till Ao Nang. 
    Japp. Så hette ena glasstället
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)