Halvblod skrev 2012-01-07 22:08:33 följande:
Vi har varit i mars båda gångerna tidigare och trots att det är en av de absolut varmaste månaderna har vi faktiskt haft ett par "kyliga" kvällar. Nu är det ju knappast kallt men om man har varit i solen hela dagen så kan man ju få lite frossa på kvällen.
Dessutom så är det ju kallt i köpcentrum osv där dom har full AC hela dagarna. På MBK i Bangkok fick vi t.ex köpa oss varmare kläder för både vi och dottern, som då var bebis, var jättekalla.
dripdrop skrev 2012-01-07 21:38:26 följande:
Btw, minns att någon i tråden hade bokat taxi m bakåtvänd bilbarnstol. Jag har kollat lite på nätet och hittade
kids-on-board.se men jösses vilka priser de tar!! Typ 3 ggr så dyrt som vanlig taxi. Känns lite väl dyrt... Någon som vet om det finns andra som erbjuder bakåtvända stolar i taxi? Det är ju ändå en timmes bilresa så finns inget annat får det ju bli det...
Jag har inte bokat med dom än men vet en hel del som har åkt med dom och varit nöjda. Visst är det svindyrt för att vara Thailand men värt det, speciellt om man ska ut på de lite större vägarna där bilarna kör som idioter i höga hastigheter.
Jag vet ingen annan som kör i Phuket-området med bilstolar, tyvärr. Önskar att alla företag hade haft stolar att erbjuda.
Oj. Jag har nog aldrig haft en långärmad tröjja på mig i Thailand.. HAr varit där juli, januari och juni. Blir 5 resan till Thailand för mig iår! Eller jo: I flygplan och på ACbuss /i köpcenter kanske, men inte annars. Brukar packa en sval långärmad för sådana tillfällen. oftast kommer den hem ren dock...
Frös LITE en gång i Malaysia vi var på en hög kulle där det alltid är svalare när det kom ett rejält monsunregn. Vi fick sitta under ett bönutroppningstorn en stund (rätt mysigt..) då blev det lite svalt.. Men långärmat: nej..