Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2012-01-12 16:25:02 följande:
    behöver du tamponger som är större än minsta storlek som finns här i sverige, så ta med dig hemifrån så du klarar dig

och som nån skrev - mensen går att skjuta upp, kan ju vara värt att göra det :)
    Ja, men inte för mig -jag vill inte trixa med den. HAr ahft så mkt problem med cystor osv. Och blir depremerad bara jag hämtar ut en p-piller kartong på apoteket. JAg har tur dock, blöder i ett par dagar och tampong fungerar fint Finns även piller som minskar blödningen att köpa receptfritt om jag inte minns fel.
    Thegran skrev 2012-01-12 16:26:13 följande:
    blöder du mycket så testa Cyklo F! Receptfritt på apoteket. minskade min mens jättemycket, och minskade från 7 dagar till 3 dessutom.

får dock inte tas om man ammar.
    Slutade amma efter förra årets Thailandsresa, sonen önskar nog att jag i nte hade gjort det men det fick räcka.. DÄR verkade jag vara normal som ammade min 2-åring och bar honom i sjal på ryggen. Här kollade folk konstigt.. *s*
    Funderar på om sjalen skamed i år med. HAr inte burit i den nu, han gillar sin vagn och kanju gå en del själv. Kanske skulle testa imorgon?

Snart åker jag! fre-lör-sön det blir tre dagar det! Och vi åker på må kväll så ok: 4. Men ändå!! Köpte mitt favvo bodybutter på Bodyshop idag (rea..) det som luktar cocos. Använder det endast sommartid och på semester.. Ska packa min necessär idag tror jag!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Kina79 skrev 2012-01-13 00:09:14 följande:
    Jag bär min 5½ åring i min pognae ibland, oftast blir det om vi är i HongKong en hel dag. Hon är iofs inte så stor

Ca 110 cm lång och 17-18 kg. Men det går bra. Ser kanske lite roligt ut dock

Bärsjal is da shit! Tar nog med min, köra vagn på stranden är svintungt. Och jag är ganska tränad.. Kan ju vara enbra träning kanske, så har man en ursäkt för en extra friterad banan
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Thegran skrev 2012-01-12 16:25:02 följande:
    behöver du tamponger som är större än minsta storlek som finns här i sverige, så ta med dig hemifrån så du klarar dig

och som nån skrev - mensen går att skjuta upp, kan ju vara värt att göra det :)
    HAr med mig, menhar alltid köpt påplats.. Det finns
  • MissKaos
    CallGirl skrev 2012-01-12 22:51:20 följande:
    Min menskopp ska med när vi åker.

Vi kommer för övrigt ta med någon form av bärdon till vår nästan 5åring. Troligtvis blir det en meitai. Skönt att kunna kasta upp henne på ryggen när vi går längre promenader.
    Hm, ska kanske välja mellan min MT och min Hoppe då. Hoppen är tunn, en sommarsjal.. Åh andra sidan ger nog MT lite mer stöd men den tar mera plats.
    Går ju köpa lokalt med, en vanlig bärsjal. Finns massor därnere (men man får nog fråga om var) fich tips av en thaikille som jobbar i en butik här att det finns hur mkt sjalar som helst att köpa..
  • MissKaos
    Thegran skrev 2012-01-13 10:16:06 följande:
    Jag hittade bara tamponger motsvarade storlek mini i sverige, men letade kanske inte tillräckligt :)
    Det gjorde du nog inte. JAg hittade förra årets i min väska nu: OB comfort Normal. MEd övrig text på Thai..  Tror dom är köpta på hotellt ifs, eller på 7-11
  • MissKaos
    molnen skrev 2012-01-13 11:59:49 följande:
    Tack för alla svar och bilder ,ser ju bra ut Jag ska testa dock knyter man ju en Mei tai så lite svårare att få dit barnen och om dom somnar blir det bökigt.Min Mei tai har inte vaderade axelband så Patapumen ser skönare ut
    Ska leta fram sjalen och testa Har bara burit bäbisar framme på magen så jag vet inte hur man knyter den på ryggen .
    Öva lite, filmer finns ju på Youtube. Sjalbarn borde ha instruktioner. I början satt jag isoffan alt på en säng och knöt av rädsla att tappa sonen. BVC såg helt  chokad ut när jag hivade upp honom på ryggen och började knyta

Jag led inte av värmen förra året.. Och jag är ganska stark. Ska testa om ha tycker det är ok med sjal ikväll!

Packning pågår! Tog en paus för löpning. Ska bli SKÖNT med värme! *brr*
  • MissKaos
    happy 2011 skrev 2012-01-14 11:14:23 följande:
    Är i Khao Lak just nu och här öser regnet ner. Regnat till och från sen vi kom i tisdas inget kul, hoppas på bättre väder snart. Hoppas ni andra som har bikade resor framöver har bättre tur.
    http://www.yr.no/sted/Thailand/Phuket/Bw_Premier_Bangtao_Beach_Resrt~6529551/langtidsvarsel.html

Ser ut att bli bättre... Nu är denna prognosen längre ner på Phuket men du kan ju söka på erat place..
  • MissKaos

Status: PACKAR!!

Och äter ur kylen.. Och tvättar..  och kollar vädret 100ggr/dag.
    Härhemma ska det bli KALLT.

• MissKaos
    Hoppentoss skrev 2012-01-14 19:21:14 följande:
    Hej!!

Nu har vi bara 2 veckor kvar till vi flyger.

Vad skall man tänka på¨med en 2 årig med sig?

Blöjor- Finns det?

Hur är maten där för barnet att äta?

Hur är det med maneter? Vi skall vara i ko samet.

Ni som vart där mycket vill ni svara på mina tre frågor så blir jag super glad

Tack på förhand
    MomoPocko är som våra blöjjor. JAg tar med mig i väskan som vagnen åker i så många pkt jag får i. Smidigt.
     Stoppar sedan tvätt på samma ställe på vägen hem och får på såvis lite plats i väskan för eventuella inköp..
    Mat -förra året (min son var två) åt han MÄNGDER av chicken satay med pommes och biff i ostronsås med ris. Bla.. Allt som inte är starkt!  Sen finns det ju ofta typ stekt ris osv. Säger man till gör dom mat till barnet. Friterad kyckling gillar dom med kanske? Och hamburgare. Och bananer och vattenmelon finns ju alltid!  Vi kör en isglass på fm, kanske inte så bra för tänderna men för vätskenivån är det kanon!
    'Maneter är väl ett problem.Vad jag förstår skyddar solskyddskläder även mot farliga maneter.
    Ta med mer blöjjor än du tror + ombyte på planet. OM det händer olyckor.. Samt ngn sysselsättning..
  • MissKaos
    Avvin skrev 2012-01-14 19:21:10 följande:
    Och ni som har koll, kanske är på plats. Regnar det ovanligt mycket nu? Eller brukar det va så här? Har kollat prognoserna ett tag nu och det känns som det regnat mycket. 

Bara nyfiken!   
    Det är mkt regn verkar det som. Det brukar inte regna alls nu, men förra året var dec genomblöt. Det regnade konstant på Phuket! NU ser det ju ut att bli ok. Ngn skur gör ju inget och regn på natten stör inte mig. nu ser det ut att komma 0,7mm dagtid. Det är ju ingenting. Hoppas det kommer som en skur..
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)