Halvblod skrev 2011-12-29 19:28:11 följande:
Kan kanske hjälpa till med lite iaf...
Vill varna lite för All Inclusive om det är buffé som står framme längre stunder. Där är risken för matförgiftning större än när man äter från småhaken som ser "småskabbiga" ut.
Barnmat på burk kan man ibland få tag på om man åker till de större butikerna (glömmer alltid namnen på dessa kedjor men det kan garanterat någon annan här hjälpa till med!?).Dock har jag hört att dessa ofta innehåller en hel del socker så om ni känner att ni måste ha barnmatsburkar så ta med några stycken.
Annars finns det barnvänlig mat på de flesta restauranger. Spagetti & köttfärssås, köttbullar, pommes och annat som barn gärna äter.
Välling finns inte så ta med detta om barnen dricker det!!!
Vagn till båda barnen känns som ett måste när dom är så små (kan bli varmt att bära i sele/sjal längre stunder). Har ni en smidig syskonvagn så ta med annars två mindre vagnar kanske. Nu är det nära inpå ni åker men kolla med Kids on board som jag vet hyr ut syskonvagnar i Phuket!!
Säkraste färdsätt är svårt för man får mer eller mindre släppa på sin vanliga säkerhetsmoral.
Vi som ska åka runt till olika orter har valt att ta med flytvästar till barnen och välja båt när det går. Annars är nog buss att föredra framför bil.
Även här måste jag tipsa om Kids on Board som har taxitjänst med bilbarnstolar, men dessa turer måste förbokas!
Hoppas det hjälpte lite iaf och att ni får en underbar resa!
Ofta fixar dom mat till barnen om man ber: ris och kyckling tex. MIssade åldern på just detta barn men min unge åt MASSOR med thaimat förra året. Massor! HAn var riktigt mager och ynklig när vi åkte, vi hade varit sjuka och sjuka och mera sjuka. Och när vi kom hem var han rund och fin
Han åt biff i ostronsås med ris, satay (utan jordnötssås) med pommes eller ris, en massa vattenmelon och på frukostbufferna finns ju ofta div pankakor, korv, bröd (kakor) nu äter han alldrig frukost -inte ens på dagis -så att han åt 1 prinskorv, lite bacon och chokladflingor var ju en stor händelse.. + att han behövde varenda kalori! D Sen fick han isglass varje fm -han är bra på att dricka vatten men inte bra nog! Så det var ett extra mellis för honom. Sen åt vi såklart fritead banan och så köpte vi glass till, yummy.. Något oftare än hemma om man säger så
Visst, kmt socker men det är ju lite vitaminer i det med. HAr hört att dom fixar mat till småttingar med som går hem.. Och, tyvärr, på stora orter finns Den där Gul/röda amerikanska jätten.. (nu vägrar mitt barn äta där, men ändå)
Seven eleven brukar ha bra utbud på div, blöjjor mm (köp pocomom -elelr ngt liknandenamn reserverar mig för stavningen dom är mest lika våra) och typ tesco (visst heter den där matkedjan det?)
7/11 brukar även ha yoggi mm. Man kan ju köpa på sig lite om man ligger stilla och ha mellanmål mm.