Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2011-12-14 18:17:45 följande:
    Jag har aldrig fått russin i maten under våra resor. Det skulle jag ha kommit ihåg, russin i mat är rent ut sagt vidrigt ;)
    HEAR HEAR!! inte jag heller... det är inte gott!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-12-15 15:28:04 följande:
    Åh, nu är man allt lite avis på er som är i Thailand (eller snart ska åka). Själv sitter jag och tittar ut på en regnblöt altan och ser att det är 4 plusgrader ute - tjohoo.
    Ta en löptur i härligheten så kommer du iaf bli glad när du kommer in!!

JAg läääängtar efter thaimat! Cyklade förbi en thairest på hemvägen från jobbet idag (fick fö punka och fick gå en evighet) och doften YUM... Ska bara äta thaimat därnere. Hoppas dom har rissoppa på frukosten! Eller iaf stekt ris och så en massa massa frukt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    brommamaria skrev 2011-12-16 10:16:04 följande:
    Också hemma, borta bra men hemma bäst
    Håller med om kämpig flygresa. Jobbigare med jetlagen att komma hem tycker jag. Min son har vaknat o lekt o bajsat varje natt kl 3 (9i thailand)
    Lyckades på nåt sätt tvätta allt igår (kom hem i förrgår), idag ska tvätt vikas o julklappar inhandlas. Stressigt när halva december försvann...
    Tack o lov pyntade o städade jag innan vi for o lagade matlådor. Matlådorna är guld värda när man är trött o less på resturang mat.
    Kan man tröttna på Thaimat?

Ja, matlådor är udnerbart när man kommer hem. Visste att det var ngt jag hade tänkt på men glömt! Förra året gjorde jag en jättesats kottfärssås och frös in. Ska nog göra det i år med. Och kanske gulasch? Man lär ju behöva äta smalt efter 3 v därnere, vad vill man mer ha då i frysen att ta fram? *hmm* Soppa! Bra. Då har jag 3 grejjer att göra mellan nyår och det att vi åker!
  • MissKaos
    Thegran skrev 2011-12-16 17:45:26 följande:
    det enda jag längtade efter i matväg under senaste resan var tacopaj! :) som tur var så gjorde mina föräldrar en åt oss och ställde i vår kyl tills vi kom hem :D
    oj! Ja det kan väl ifs vara gott, för mig är det snarare så att jag alltid längtar efter thaimat.. Vad kan jag sakna? Jao svenska äpplen kankse. Ochgott  kaffe! Men det ska jag ta med iår iom att vi åker charter kanjag ju ta med filter, en såndär filterhållare och ett pkt kaffe så är det löst!
  • MissKaos
    brommamaria skrev 2011-12-16 18:21:56 följande:
    Misskaos, trodde du var i Thailand nyss.. Ska du dit igen?
    Snabbmakaroner o köttfärssås är perfekt:) även lasange o kycklingklubbor. Åt gulasch till lunch idag ;)
    Det är ett år sedan sist..  Ksnke var det förvirrande att vi fick en ny resa innan vi åkt på den vi ska på nu?
    Vi drar i mitten av Januari!
  • MissKaos
    brommamaria skrev 2011-12-17 12:56:37 följande:
    Miss kaos, jo det var med presentresan jag blandade ihop det med vilken lycka att ha TVÅ Thailand resor framför sig

Här kämpar vi på med jetlagen, tycker det är såå jobbigt med den när man kommer hem från Thailand, lättare dit.
    Ja, det känns ganska otroligt att ha det

Jetlag är inget vidare åt ngt håll. Det är en fördel med att resa till sydamerika faktiskt. Dit får maningen jetlag.. (men hem är den hemsk)
    Nåja, jetlag är det värt!!
  • MissKaos

39 dagar kvar till avresa!!

• MissKaos
    brommamaria skrev 2011-12-18 19:19:41 följande:
    Österut menar jag såklart (skyller på jetlagen) hem från thailand o till Mexico är jobbigt tycker jag
    Alldrig varit i Mexico, men venezuela och Brazil. Skitjobbigt hem!
  • MissKaos
    winters skrev 2011-12-19 17:01:49 följande:
    om vi skulle vilja åka till bang niang någon dag och bada lite, har du några tips på var det är bäst och vart man kan äta gott på lunchen i sådana fall?
    Jag vill minnas att de smårest vi prövade inne i byn generellt var bra Jag får minnen av mangoshake, som finns på vissa restauranger och bara dregglar..

Sitter och äter julskinka. Det är ju gott, men en mangoshake i varmen i Thailand slår det ju inte.
  • MissKaos
    Majomajo skrev 2011-12-20 08:08:50 följande:
    Pratade med en mamma på samma resort som vi idag. De är sju i familjen - fem barn varav ett under 2 år. De hade köpt sista- minutenbiljetter och reste hela familjen för 11.600:- Hon var rätt nöjd!
    Så klart!! vÅra biljetter v ar ju snordyra Längtar så!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)