Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2011-12-09 19:02:33 följande:
    vore jätteintressant, men ska kopplas till just förskolan och biologi och då fungerar det inte tyvärr
    Biologi med. Bra om man läser allt.. *blond*

Hur mycket tid som ägnas åt fälstudier, och hur desssa påverkar barnens möjlighet till inlärning? Vad kan barnen när de kommer hem (i ämnet) kontra ett barn i en svensk fsk?
    Eller hur har vistelsen påverkat barnens nyfikenhet/vilja att lära mer  för /i biologi? Det kudne ju vara intressant hur man väcker barnens nyfikenhet i olika miljöeer.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

VET NI VAD!!!!!!!!!!!!!!

Vi ska till Thailand 14 dagar 2013 med
    Mina föräldrar överaskade med en resa dit... På mammas 6-års fest fick vi bästa presenten!!!! Dom bjuder på en resa för oss, min brorsa och hans tjej och såd om då! *lycklig*

VIlken present!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    hag7 skrev 2011-12-12 06:46:21 följande:

Brukar ni byta om på barnen när ni flyger till Thailand ? Funderade på om jag ska ta med pyamas i handbaget el om jag ska sätta på myskläder istället ?

JAg tog på pantalonger, t-shirt och tröjja samt strumpor och sandaler sist. Då var det snökaos ute, så vi drog av overall, mössa mm i hallen på flygplatsen (parkerade på snabbp utanför) sen fick min man ta alla ytterkläderna och lägga i bilen samt springa från parkeringen och frysa lite. I handbagaget hade jag ett par ombyten kläder, vilket visade sig vara bra då sonen lyckades kissa så det kom på brallorna! Det är ganska varmt när man kliver ut i ankomsthallen så det är bra att ha tunnare kläder att byta till i handbagaget + att vi faktiskt för många år sedan råkade ut för att vårt bagage kom bort. Det kom sedan till hotellet, men som TUR var hade vi kortbyxor, bikini i handbagaget..
  • MissKaos
    Boomie skrev 2011-12-12 13:45:42 följande:
    Kaoset - vi kommer hålla oss kring Phuket. Någon flygresa inrikes blir det inte tal om - vi håller oss inom bilfärds avstånd. Såååå jädra kul tror jag ju inte det är att flyga med två relativt små personer i sällskap

Vi var och vaccinerade oss i fredags. Första dosen Twinrix samt påfyllning av stelkramp och difteri (?) för sambon och mig. En nätt summa på 2200 pix, Och då är det bara 6 twinrix till som ska betalas + mpr för minstingen. Ja ja, tur de räcker länge...

Kaoset igen - yey för underbar present. Det var sannerligen inte dåligt! Jag vill också gå på kalas där besökarna får så fina presenter   BRa tips dessutom med ett ombyte i handbagaget!Får jag fråga vart ni bodde och om ni har något tips/varning på hotell? Vi åker till Kata i januari med en treåring och en niomånaders.
    MINST ett ombyte! Min unge är bra på att slabba ner sig typ luftgropp+läsk kan bli kladdigt.. Sen vill han inte gå på toa i flygplan för det låter så otäckt där så då går det ju med åt fler blöjjor.
    Glöm inte mutor heller. Jag hade lite godis till landningen, han satt då stilla och glömmde att det var otäckt att vara fastspännd och att det gjorde ont i öronen.

Vaccin är läskigt dyrt! Jag får twinrix på jobbet, men boostrix vart ju hutlöst dyrt + twinrix till u ngeherrn. Sen köpte maken hem koleravaccinet. JAg har dessutom gått loss på nya löpskor så nu är jag minst sagt pank!
  • MissKaos

Och ja Visst är det en fantastisk present

Boomie: På Pukket finns massor att göra. Kolla i hotelllobyn dom har säkerligen broschyrer om utflykter och kan ordna saker åt er. Tror det finns en hemsida för phuket på nätet. WILMA guiderna i bokhandeln gillar jag med, finns en för thailand.

• MissKaos
    Halvblod skrev 2011-12-12 20:36:00 följande:
    Jag funderar på att köpa typ onepiece till barnen som dom kan ha på flyget.
    Annars blir det nog leggings och klänning/kofta till dottern och mjuka byxor och t-shirt med långarmad under till sonen.   
    En kalasbra ursäkt att shoppa! Annars låter det du skriver helt ok att flyga i. Jag vet itne vad JAG ska ha på mig iår. Det var relativt varmt sist, på flyget. Funderar på att flyga i typ tights och tunika. Det är rätt bekvämt. Och tar jag då typ benvärmare och sockar + en tröjja över kortärmad tunika kan jag anpassa lätt efter tempen ombord + bara dra av klärde vid avstignignsdax.
  • MissKaos
    winters skrev 2011-12-12 20:56:58 följande:
    vi åker på torsdag, lääängtar, men nu börjar det verkligen dra ihop sig!
    Åhhhh! Ni åker ju snart!! Blir så avis..  (tröstar mig med att det snart är MIN tur att skriva sådär )
    winters skrev 2011-12-12 21:01:57 följande:
    jag tänkte åka i tights, jeanskjol, linne o tunn kofta o en sjal som man kan svepa in sig i om det kallnar. tycker oxå oftast att det är kallt, men sist vi flög var det inte det och jag gillar inte att vara för varm heller, särskilt inte när man har en 2-årig kamin med sig! Skrattande
    Smart val! Jag är tveksam till att sitta i kjol, älskar mina kljolar högt och om kaminen spiller enr mig så kan jag itne ha den kjolen mer på resan..
  • MissKaos
    JohannaL skrev 2011-12-13 08:36:59 följande:
    Våra damer åkte mes tunna bomullsklänningar och strumpbyxor och tunn kofta. Innan vi hoppa av flyget va det bara ner med kofta och strumpbyxor i väskan. Funka bra ingen av våra 3 kids behövde några ombyten på flyget heller.

Och gällande mutor skulle jag skippa det söta gjorde det första gången resulterade i att tjejen spydde ner allt den gången. Tuggummi och näsprej när man åker upp och ner e dock att rekommendera :)

Lycka till alla resenärer med flyg.
    Kram från soliga khao lak med tre kids 4 mån, 3 och 5 år!
    Min unge har plåtmage.. Stora problemet är väl att dom har för varmt kaff epå planet. Det är INTE lagom till en 3-åring.. Och hur vaknar man om man inte får det lixom? Lik mamma...  Vi hade sött endast till landningen, eller ja lite kex och frukt och russin had ev iifs med oxå. Och det var tur! På hemvägen hade vi en rejäl delay så lite fika var bra..
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-12-13 21:20:23 följande:
    Russin är sötsaker i högsta grad. Nu gillar vi inte russin, men vår tandläkare sa att det är lika illa som vanligt godis: hög sockerhalt, samt att russin kladdar fast på tänderna vilket knappast är nyttigt. OT jag vet
    Jag vet. Inget nytt under slen sas. Gäller väl eg all torkad frukt.
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-12-14 13:43:43 följande:
    Varför finns det ingen sån där käck "ta bort inlägg"-knapp? Så fort jag skrivit mitt russin-inlägg så ångrade jag det, sååå onödigt och OT
    Vad gör det? Knappast dödstraff, eller ens spöstraff på det Vi äter russin ibland efter maten som en del av dagliga frukttallriken. Tänker då på det som en del i en måltid, och då skadar det tänderna minst med.
    MAt är väl en viktig det av livet eller? Och int eminst av resor!! HAr btw alltid med russin i småpaket eftersom lilleman ibland blir hård i magen (och jag med..) och det hjälper SKITBRA! *super OT*
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)