Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi ÄLSKADE Khao Lak. Men vi var ute efter lugn och ro.. Bodde på white sandy beach (Kantary) och bara njöt av våra 14 dagar där. Ville inte åka hem.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Millans hustru skrev 2011-09-02 18:47:05 följande:
    härligt!
    Ja det var supeskönt! God mat, fin strand. Lugn och ro. Bra pooler och massa familjetid. Perfekt för oss Men vi har varit så många ggr i Thailand att vi inte kände ngt behov av att se Buddhor och vattenfall osv. Vi ville bara softa och vila och äta gott.. Och bada och vara.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Thegran skrev 2011-09-02 21:38:51 följande:

Nu är det 10 månader sen vi kom fram till Thailand sist.
    och bara vetskapen om att det kommer ta 14 månader till innan jag får sätta mina fötter i LOS gör att jag håller på att krevera.

Herregud, att man kan längta så mycket! Det är inte bara landet eller platsen, det är hela den där känslan som uppfyller en när man är där.

Ja, det är som om hela systemet saknar Thailand. JAg vill flytta dit. Men det går ju inte.
  • MissKaos
    Thegran skrev 2011-09-02 21:47:52 följande:
    Jag nöjer mig med en resa per år, men i år får jag hoppa eftersom sambon inte vill åka med en spädis :(
    KAn jag ifs förstå.
  • MissKaos
    Thegran skrev 2011-09-02 21:54:39 följande:
    jo, jag med. Men det gör ju inte längtan mindre :)

(fast just nu längtar jag iof mest efter att den där spädisen ska komma ut..)
    Ja... DET kan jag fatta! Höggravid är kul på bild. Typ.
  • MissKaos

JAg vill åka NUUUUUUUUUUUU!!!

och så ska man vänta till januari? *suck*

NUUUUUUUU!!!!!!!!!

• MissKaos
    rockmamman skrev 2011-09-17 06:24:06 följande:
    När vi pratade med vaccinationskliniken sa de att det smakade så illa så vår 2,5 åring nog inte skulle vilja dricka det. Vi har helt struntat i det, de sa att det ju ändå bara hjälper mot kolera o inte att bli magsjuk och att risken är så liten så de tyckte inte vi behövde. Kanske beror på vart i Thailand man ska med hur de rekommenderar. Gah, vi kanske borde ha tagit, men nu är det för sent, på onsdag lyfter vi!
    Det har vi alldrig tagit, 4 thairesor -hmm, eller är det 5?, en malaysia + kina + afrika + 2 turer till sydamerika + div andra småreso´r.. Har varit lite skum i magen ett par ggr, men just från thailand så verkar detta inträffa när vi kommer hem. Jag får då turistmage av den svenska maten. Det betyder att jag ska vara kvar i thailand va? IAf, just kolera har vi inte fått det är nog inte jättejätte vanilgt. Sen kan det tydligen hjälpa på vissa andra bakterier med som är lite lika.  Ska inte ta det nu heller. DÄremot måste jag ringa och kolla om sonen ska ha en spruta till, minns inte om han har fått bara 2... Och när tusan börjar dom vaccinera mot influensan? Det tog vi förra året, den kommer ju tidigare i asien och den vill man ju knappast ha på sin semester! Nu reser vi 16januari så det är en hel evighet kvar.. 
  • MissKaos
    Tizzen skrev 2011-12-02 09:59:17 följande:
    Jag måste bara skriva till dig :) Vi åker till thailand på måndag och jag är så jäkla nervös, jag är extremt flygrädd och sonen på 15 månader sitter inte still en sekund, bra kombo ;) Jag funderar på hur det ska gå? Vad ska du packa ner för leksaker och liknande till din son?.
    Min son sov hela vägen till Thailand förra året... Då var han knappt 2. Hem med. Vi hade med oss kex o russin odyl (mutor) Jag ammade ännu då, så landning och start var enkelt löst annars kan det vara bra med något att suga på tex nappflaska. Blöjjor, underlägg och ett paket våtservetter. Och nässpray inför start/landning samt några småbilar och pekböcker.  Sen är det bara att hoppas.. Promenad i gången x flera osv. Var faktiskt tuffare i sommras när han var 2,5 och vi var i turkiet, han somnar inte lika lätt längre.. Mindre barn blir ju helt sövda av flygplan. I år är han 3.. Undrar hur DET ska gå? Fast vi åker sent på kvällen så vi hoppas han sover. HAr köpt en såndär platta man ritar på och sedan suddar ut.. Hoppas det blir poppis! Vi ska til Phuket, BangTaoBeach med Ving i år Kort transfer.. Transfern upp till Kao Lak förra året var jobbig vi var trötta det var mörkt han kissade ner sig och ville ut och leka.. Nåväl. Hem gick det bra med barnet. MEn vi blev matförgiftare alt rejält magsjuka. Det och en rejäl försening på flyget. My god! Vi var så sjuka att dom erbjöd oss rullstol av planet.. JAg var sjuksriven i 14dagar!!  Men men, det var troligtvis så att vi fick i oss ngt på flygplatsen. Så ät INTE på hamburgerserveringen på före incheckning på Phukets flygplats! ALLA som åt där blev sjuka...
    Nå: Annars var det en underbart fantastisk resa. Och barnvänligt till max!

Har någon var i Bangtao?
  • MissKaos
    hag7 skrev 2011-12-02 19:18:56 följande:
    Vi har varit där ,vad vill du veta ?
    Hur hade ni det?
    Fanns det mkt restauranger? smidigt att ta sig till dessa?
    Fin strand?
    Andra tips?
    ... jag vill veta ALLT

Vi ska bo på:
    http://www.ving.se/thailand/bangtao-bay/sunwing-resort-spa-bangtao-beach
    Såg du det? Såg det bra ut? Eller träffade ni folk som bodde där??
    Vi ska vara nere i tre veckor och ligga still -pre barn var vi ryggsäcksfolk, men nu är man ju lite bekväm av sig..
  • MissKaos
    brommamaria skrev 2011-12-03 15:58:06 följande:
    Här är det tomt på folk o stängda affärer. (Khao lak)

Det är ang djurens trångboddhet jag tvekar inför utflykt till phuket zoo. Har hittat dåligt med info, ingen som varit där?
    Vi var inte där, men min personliga uppfattning 'r att djur inte har det särskilt bra på zoo i thailand. Tyvärr. Har varitoch sett djur i små hägn. dom ser deprimerade ut osv.

Vi bodde p White sandy beach i Khao Lak, vi gjorde Zero. Eller ja, ajg tog taxi till byn och shoppade loss ett par ggr och maken gjorde det samma. Ihop med hälften av ett annat par. Resterande var kvar vid poolen med barnen... Vi fylde kylen med lite öl/alkoläs/läsk/godis och chips osv det var ju svinddyrt på resorten. Senhandlade man ju enmassa annat med så det hade ändå blivit billigare att stanna kvar Men, vi åkte enbart för vila bad god mat osv. I år ska vi försöka masa oss iväg och rida elefant osv.

Missa inte att pröva MANGO shake. Osannolikt gott och jag tror´inte jag har sett det på så många stället innan (eller så har jagbara missat det) Gott var det iaf!

Åh, jag vill åka NU! Det regnar och blåser snålt här.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)