kaosmaskinen skrev 2011-01-24 13:01:34 följande:
Jag smäller av...här är svaret från Thai:
xxxx,
Man ska aldrig boka och betala biljett för infant innan man vet vilket namn som kommer i passet.
Man kopplar ihop mammans och barnetsbiljett då bäbisen inte har någon plats, därav kan man inte ändra i namnet om det finns aktiov biljett på mamman.
Resebyrån ger dig den korrekta informationen.
mvh
Jag svarade så här:
Ja hej.
Nu bad jag inte om en lektion i hur jag inte skulle ha gjort i november, det är ju alldeles uppenbart. Att hon var tvungen att byta namn har sina orsaker. Men för att återgå till det jag faktiskt undrade över; det är alltså omöjligt att boka en barnbiljett i efterhand till en resa? Om hon tex från början inte var tänkt att följa med? Det kan ju också vara bra att veta i framtiden.
Om mina föräldrar, som förmodligen också ska med på samma resa bokar via er och samtidigt bokar biljetten för flickan, är det då okej att hon ändå sitter i mitt knä under resan, eller måste hon sitta i mormors knä? Ingen fråga verkar för dum i detta sammanhang.
/
xxxx
Störig attityd. 0 hjälpsamhet. Orkar inte vara trevlig tillbaks.
Vad tråkigt!
Men såklart ditt b arn kan sitta i vems knä som passar er. Om ni kan lösa det sådär så gör det -för er skull. Thai brukar ju vara trevliga dom är ju kända för det?
Hoppas nu "resten" dvs resan blir kalasbra efter detta strul.