Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

FredrikaoEmil skrev 2011-01-25 12:48:56 följande:
    Vi flög också med dom och det fanns tv i stolsryggarna...
    Där ser man! Då kanske ni hade tur och flög ett nyare plan?
    Planet vi flög med var iövrigt frächt tyckte jag. Men de som inte hade valt till Sunclass satt bra trångt, iaf om man som vi skulle ha ett barn i knäet. Trevlig kaninpersonal osv. Som tur var sov sonen nästan hela vägen så tv:n i stolen kändes inte så viktig för oss!
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • MissKaos
    Millans hustru skrev 2011-01-25 13:34:03 följande:
    förlåt jag hoppar in med en fråga. Vi kan alltså gå in o köpa två kontantkort på seven eleven o stoppa i våra mobiler o använda dem som vanligt, ringa o sms:a både mellan varann o till svergie? tänker att det ju faktiskt kan vara värt två hundra kr (visst sa du hundra kr styck?) för ett par veckor? hur frågar man i affären efter ett sånt kontantkort tro?
    Jag har inte köpt just det, men om du visar mobilen och säger att du vill köpa kort för ett visst antat Tb så försöker dom nog förstå!  Det tycker jag är bra med Thailand,d et känns alltid somom dom vill hjälpa till
  • MissKaos
    Nicke Nyfiken skrev 2011-01-25 16:14:55 följande:
    OK det låter konstigt eftersom det står att det är tv i stolsryggen när man går in och reserverar platser på flyget. Vart flög ni ifrån? Kan kanske vara olika fråpn olika städer och avgångar. Vi flyger som sagt inte Sun clas men har bokat med extra benutrymme och har inga barn i knät. Hoppas att någon kan sova på golvet.
    Ni som har åkt med Thomas Cook förut, kan man fälla upp armstöden mellan stolarna? Tycker det står i beskrivningen att man inte kan det, vore bra om man kunde men kan man inte är det ju ingenting man kan göra åt ändå..
    Göteborg.
    Vi flög med deras största plan, sen vet jag inte mer om själva planet. Det viktigaste dock: Vi kom fram och fick en underbar semester!
  • MissKaos
    Ancilla skrev 2011-02-02 10:38:51 följande:
    Vi bodde mellan Mae Phim och Ban Phe i november. Det finns massor med hus och lägenheter att hyra där, ganska många till ett vettigt pris. Vi tyckte dte var jättemysigt, inte så mycket turister och inte heller så mycket turistshopping typ märkeskopior mm. Det gjorde oss ingenting. Ville man shoppa åkte vi till Rayong eller Kleng.
    Maten är klart billigare än omman bor på Phuket. Det finns en tjej här i tråden som bodde flera veckor i Mae Phim. Jag har kvar hennes bloggadress om du vill kika på hennes bilder. Jag bloggade också och kan sända adress om intresse finns. På blocket finns mycket att hya och jag har även andra sidor med hus och lägenheter som är till uthyrning däromkring. Lycka till

Ancilla
    Gärna! Tar ALLT jag kan få! Efter att ha varit nere i Khao Lak nu så insåg jag hur mkt jag har saknat Thailand de sista åren. Vill bara åke ner igen helst u tan returbiljett... Eller, en låångt fram i tiden iaf!
    Vi har funderat på att åka dit en längre vistelse. Målet är evt att käpa ngt eget i Thailand. någonstanns någongång. Mae Phim kändes som ett ställe att kolla in då. Phuket har ju så dåligt väder på low season så det känns inte som ett alternativ. Samui är så meckigt iom att man måste flyga med inrikes o boka separat osv.  Ngn som vet andra bra ställen som kan vara av intresse för oss? Lanta är väl ännu enda stället med skola/förskola va? SKa man var längre perioder där är det ju en viktig sak att tänka på. Borde väl eg kolla om jag kan jobba lite därnere med, undrar om det kräver en massa tillstånd?
  • MissKaos
    Thegran skrev 2011-02-02 19:07:40 följande:
    svensk skola finns även i Kamala och i Huay Yang (utanför Hua Hin)

Arbeta i thailand är inte det lättaste. Dels får du inte ta sådana jobb som thailändare kan sköta, och dels krävs det arbetsintyg.

Aha, så då kan jag glömma det. JAg är sjuksköterska -det brukar gå att få jobb lite överallt som det. Vad är arbetsintyg då? *nyfiken*

JAg gillar HuaHIn  när vi var där ville jag flytta dit när jag blev penionär , men gubben är inte lika förjust. Huay YAng ett liknande ställe annars som Mae Phim med en massa lgh/hus att hyra/köpa osv? Måste goggla!

• MissKaos
    Ancilla skrev 2011-02-02 20:30:02 följande:
    Jag mailar dig adresserna när jag sitter vid den andra datorn där jag har sparat adresser.
    Hur gamla är barnen? Jag vet att de just startat en skola på Phuket och håller på att starta en i ( jag tror det var) nära Ban Phe.Kan också ha varit Ban Sare.
    Vad jobbar din man med?

Ancilla 
    TAck!
    Vi har bara en, han är 2! Min man är konsult, jag kan  inte riktigt förklara vad han gör..  Han åker iaf ut till en amssa företag och hjälper dom med saker på olika nivåer.Lättare med mig. Psykiatrisjuksköterska jobbar med beroendepatienter (man kan plåstra om annat med vb) är lättare att förklara..
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-02-04 20:36:20 följande:
    Jag köpte en bikini i sån där strandbutik (Karon) eftersom (som jag nämn förr) vårt bagage var försenat och då sa hon tjejen "one size" på bikinisarna. Jag är en (ogravid) 36-38 och det var precis att den passade. I värsta fall får man väl ta sig till en "riktig" sportaffär och köpa en mäkesbikini (typ Arena som jag såg fanns).
    Dom passade perfekt på mig för 10 år sedan. Då gick jag i intensiv behandling för mina ätstörningar.. Det är nog enda nackdelen med att bli frisk från dom, jag kunde ha asian size förut.
    Det finns iaf på samui mfl ställen Nike store med bra utbud av bla träningskläder! TROR det fanns en adidasbutik med, Så det torde ju inte vara omöjligt att det finns en hög bra butiker i Phuket..
  • MissKaos

ÅHHH kan ingen sätta frimärken på rumpan på mig och posta mig till Thailand?
    PLIIIIS??

Och om inte det går, donera en one way ticket? (iaf till sommaren kommer, då kan jag komma tebax)

• MissKaos
    Toppen9 skrev 2011-02-04 23:09:55 följande:
    jag hittade bikinis i Thailand när jag var där gravid (jag drog ca 38-40 då och jag tittade på massa olika"one size" bikinis och ALLA passade. Det är ju för det mesta knyt i sidan och knyt i ryggen bikinisar där nere så det är ju lätt att ställa om.
    ..Det klart, sånna borde passa.. fast det är SMÅ trekanter! Och byxorna med knyte i sidan *gulp* Jag behöver mera shortsmodeller numera...
    Nåja, ingen tittar på ngn annan på stranden alla har fullt upp med sig. Sålänge man har ngt på sig tror jag faktiskt det är ok! OCH jag har sett bikinis på hotellet vi bodde på i shoppen där. Borde ju var farang anpassat.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)