Ancilla skrev 2011-02-02 10:38:51 följande:
Vi bodde mellan Mae Phim och Ban Phe i november. Det finns massor med hus och lägenheter att hyra där, ganska många till ett vettigt pris. Vi tyckte dte var jättemysigt, inte så mycket turister och inte heller så mycket turistshopping typ märkeskopior mm. Det gjorde oss ingenting. Ville man shoppa åkte vi till Rayong eller Kleng.
Maten är klart billigare än omman bor på Phuket. Det finns en tjej här i tråden som bodde flera veckor i Mae Phim. Jag har kvar hennes bloggadress om du vill kika på hennes bilder. Jag bloggade också och kan sända adress om intresse finns. På blocket finns mycket att hya och jag har även andra sidor med hus och lägenheter som är till uthyrning däromkring. Lycka till
Ancilla
Gärna! Tar ALLT jag kan få! Efter att ha varit nere i Khao Lak nu så insåg jag hur mkt jag har saknat Thailand de sista åren. Vill bara åke ner igen helst u tan returbiljett... Eller, en låångt fram i tiden iaf!
Vi har funderat på att åka dit en längre vistelse. Målet är evt att käpa ngt eget i Thailand. någonstanns någongång. Mae Phim kändes som ett ställe att kolla in då. Phuket har ju så dåligt väder på low season så det känns inte som ett alternativ. Samui är så meckigt iom att man måste flyga med inrikes o boka separat osv. Ngn som vet andra bra ställen som kan vara av intresse för oss? Lanta är väl ännu enda stället med skola/förskola va? SKa man var längre perioder där är det ju en viktig sak att tänka på. Borde väl eg kolla om jag kan jobba lite därnere med, undrar om det kräver en massa tillstånd?